از امروز؛

برنامه‌های نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی آغاز شد

نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی که فردا با معرفی طرح‌های برتر انجمن‌های سراسر کشور به کار خود پایان می‌دهد، از امروز با برپایی کارگاه‌های آموزشی به استقبال مراسم اختتامیه می‌رود.
کد خبر: ۲۳۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 20April 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، بیش از 200 نفر از اعضای انجمن‌های ادبی سراسر کشور، خود را به تهران رسانده‌اند تا پیش از برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی 27 طرح برگزیده و تقدیری از میان 51 برنامه انجمن‌های ادبی، در کارگاه‌های آموزشی این جشنواره شرکت کنند.

این کارگاه دو روزه، امروز عصر و فردا صبح با حضور 5 تن از استادان ادبیات و کارشناسان فرهنگی در محل برپایی مراسم پایانی جشنواره انجمن‌های ادبی برگزار خواهد شد و طی آن، ساعد باقری (شاعر و پژوهشگر)، غلامرضا طریقی (شاعر و سردبیر پایگاه نقد شعر)، علی قنواتی (روزنامه‌نگار و مدیر فرهنگی)، جواد محقق (شاعر و معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی) و محمد ناصرزاده (کارشناس مسائل فرهنگی) گفت‌وشنودهایی با نمایندگان فعال‌ترین انجمن‌های ادبی خواهند داشت.

«تجربه انجمن‌داری در گذشته و امروز» موضوع صحبت ساعد باقری، «تعامل انجمن‌های ادبی و رسانه‌ها» موضوع سخن علی قنواتی و «انجمن ادبی چه چیزی نیست؟» موضوع بحث جواد محقق در این کارگاه‌هاست. همچنین کارگاه «برنامه‌ریزی ادبی؛ از ایده تا اجرا» با حضور محمد ناصرزاده، میثم امیری و احسان رضایی برگزار می‌شود.

همچنین امشب، برنامه‌ای تحت عنوان «تریبون آزاد» به بحث درباره مسائل و مشکلات انجمن‌های ادبی می‌پردازد که این نشست با معرفی انجمن‌های ادبی شرکت‌کننده و با حضور علی‌اصغر سیدآبادی برپا خواهد شد.

غلامرضا طریقی‌(سردبیر پایگاه نقد شعر) و مسعود دیانی (سردبیر نشریه الکترونیکی «الف‌یا») نیز در کارگاهی به معرفی پایگاه‌های آنلاین و برنامه‌های این دو سایت خواهند پرداخت.

نخستین جشنواره انجمن‌های ادبی، فردا جمعه از ساعت 16 با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، علاوه بر اعلام نام انجمن‌های برتر از سایت نقد شعر نیز رونمایی می‌کند. این مراسم، فردا جمعه یکم اردیبهشت در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آدینه در شمال غرب تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار