ابراهیم جعفری:

ایران در صدر کشورهایی است که در مبارزه با داعش به عراق کمک کردند

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر جدید ایران در این کشور گفت: ایران در صدر کشورهایی قرار دارد که در مبارزه با داعش به عراق کمک کردند.
کد خبر: ۲۳۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ - 20April 2017
ایران در صدر کشورهایی است که در مبارزه با داعش به عراق کمک کردندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در بغداد، استوارنامه خود را تقدیم ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق کرد.

جعفری در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مسجدی در مأموریت‌‌های محوله، بر آمادگی عراق برای ارائه انواع کمک به هیئت دیپلماتیک ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به عمیق بودن روابط بین کشورش و ایران و خطرهای مشترکی که در کمین دو کشور است، از مواضع ایران در زمینه‌های بشردوستانه، خدمات‌رسانی و حمایت‌های امنیتی در مبارزه با داعش قدردانی کرد.

جعفری بر عزم عراق برای داشتن بهترین روابط با کشورهای همسایه و بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه تأکید کرد و خواستار تلاش‌های بیشتر برای تقویت همکاری مشترک بین ایران و عراق در همه زمینه‌ها شد.

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه کشورش مراحل سختی را پشت سر می‌گذراند، گفت: ایران در صدر کشورهای دوستی قرار دارد که به عراق در مبارزه با داعش کمک کردند.

وی بر ضرورت ارتباط بین کمیته‌های فنی دو کشور برای حل مشکل آب‌ها و رودهای مشترک تأکید کرد.

ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق نیز بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سطح روابط با عراق و عمیق کردن همکاری مشترک با این کشور تأکید کرد.

وی تأکید کرد که تمام تلاش خود را برای پیشبرد منافع مشترک دو کشور در زمینه‌های مختلف به کار خواهد بست.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار