سخنگوی علمای فلسطین:

مقاومت مردم فلسطین ناشی از حمایت‌های ایران است

شیخ «محمد صالح الموعد» گفت: مقاومت مردم فلسطین ناشی از حمایت‌های ایران از فلسطینیان است و اعراب از ابتدا و همچنان علیه مسأله فلسطین توطئه می‌کنند ولی ما قدس را آزاد می‌کنیم.
کد خبر: ۲۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ - 20April 2017
مقاومت مردم فلسطین ناشی از حمایت‌های ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جامعه و سرزمین فلسطین و به دنبال آن منطقه خاورمیانه شرایط سختی را تجربه می کنند و این مسأله، مسوؤلیتی سنگین بر دوش تک تک انسانها و جوامع انسانی گذاشته است. از سوی دیگر رژیم های عربی، آرمان فلسطین را فراموش کرده و به جای آنکه امکانات و توانمندی‌های خود را در راه آزادی قدس شریف بکار بندند، میلیاردها دلار از درآمدهای جهان اسلام را برای کشتن مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و بحرین هزینه می‌کنند.

حاکمیت این شرایط جدید موجب شده است تا اولویت آزادسازی فلسطین در جهان اسلام و خصوصا کشورهای عربی به حاشیه برود و این خود به فرصتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است تا با تشدید حملات تجاوزگرانه علیه قدس شریف در پی یکسره کردن مسأله مسجدالاقصی باشد. همچنین صدها فلسطینی نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی اسیر شوند.

از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنابر گزارش های رسمی و حقوقی، صهیونیست ها هزاران فلسطینی را اسیر کردند که در این بین آن ها حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی نیز وجود دارند. همچنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند.

از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله ور شد، ده ها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درآمده اند که بیشتر بازداشت ها مربوط به شهر قدس می باشد. در همین راستا با شیخ «محمد صالح الموعد» رئیس هیأت مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین گفتگو کردیم که شرح آن در ادامه از نظر می گذرد.

شیخ «محمد صالح الموعد» درباره راه های اولویت بخشی به مسأله فلسطین و جلوگیری از عدم فراموشی آن تصریح کرد: برای اینکه مسأله فلسطین به اولویت نخست در جهان اسلام و جهان عرب بازگردد، باید تلاش ها و اقداماتی صورت گیرد؛ برگزاری همایش ها یکی از همین اقدامات است. درست همانند کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که چندی قبل در تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و اولین بار هم نبود که چنین کنفرانسی در تهران برگزار می شد بلکه این کنفرانس برای ششمین بار به صورت کامل در حمایت از فلسطین برگزار شد و نقش مهمی هم ایفا کرد.

جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود از فلسطین حمایت می کند. مقاومت مردم فلسطین ناشی از حمایت های تهران از فلسطینیان است و مقاومت در فلسطین و لبنان به رهبر و مردم ایران بسیار احترام می گذارد. ایران در حمایت از ما بسیار نقش داشته و ما از تهران تشکر می کنیم.

وی در ادامه در رابطه با شیوه تعیین سرنوشت مردم فلسطین نیز بیان داشت: ما معتقدیم که آزادسازی فلسطین یک تکلیف شرعی برای تمام مسلمانان است و ایران به صورت خیلی خوب این تکلیف خود را ادا کرده است. اعتقاد ما این است که تعیین سرنوشت فلسطینی ها منوط به ریشه کن کردن غده سرطانی صهیونیسم است که امام خمینی (ره) به صورت واضح از آن سخن گفتند. بنابراین سرنوشت ملت فلسطین از این طریق و با ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد.

سخنگوی رسمی مجلس علمای فلسطین درباره علت عادی سازی روابط برخی رژیم های مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: ما معتقدیم که اعراب از ابتدا و همچنان علیه مسأله فلسطین توطئه می کنند؛ این اعراب بودند که فلسطین را تسلیم دشمن کردند و به آن تحویل دادند و امروز نیز علیه مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین توطئه و دسیسه چینی می کنند؛ اما به آنها اعلام می کنیم که ان شاءالله دیر یا زود قدس را آزاد خواهیم کرد.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار