کورش زارعی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جهانی شدن هنر انقلاب در اکثر رشته‌های هنری / شاخصه بزرگ هنر انقلاب، هنر متعهد و تربیت هنرمند متعهد است

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: هنر انقلاب در اکثر رشته‌های هنری جهانی شده‌ است و این اتفاق به خاطر انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۲۳۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 21April 2017
هنر انقلاب در اکثر رشته‌های هنری جهانی شده‌ است/ قله‌های فتح نشده تئاتر

«کوروش زارعی» رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و بازیگر تئاتر و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب، اظهار داشت: هنر انقلاب و متعهد به هنری گفته می‌شود که تعالی بخش انسان باشد. هنری که بتواند انسان را از دنیا به سوی عرش برساند و جهان را به درستی ترسیم کند.

وی افزود: هنری که متعهدانه به جهان پیرامونی نگاه داشته باشد را هنر انقلاب و متعهد می‌نامند. هنر متعهد با جامعه‌ روشنفکرنما متناقض است چون هنر نیز می‌تواند متعهد باشد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: هنرمند باید آزادانه با تخیل به خلق آثار هنری بپردازد. تخیل به عنوان یکی از مهمترین عناصر تولید آثار هنری نقش مهمی را بر عهده دارد. تخیل انسان هنرمند باید در اثر او وجود داشته باشد و تولید خلاقانه داشته باشد.

این بازیگر تئاتر و سینما گفت: همه آنچه که در تولید خلاقانه یک اثر هنری باید وجود داشته باشد تنها تخیل نیست؛ ما قبل از آنکه هنرمند باشیم، انسانیم. انسان نمی‌تواند نسبت به انسان‌های دیگر، جامعه، اتفاقات پیرامونی و اتفاقات جهان بی تفاوت باشد. اگر زلزله‌ای رخ داده باشد و انسان‌هایی مورد خسارت و رنج قرار گرفته شده باشند، هنرمند به عنوان انسان باید متاثر شود، پس هنرمند نمی‌تواند درباره تمام اتفاقات بی تفاوت باشد.

زارعی درباره شاخصه مهم هنر انقلاب بیان کرد: تعهد شاخصه مهم هنر انقلاب است. تعهد یک هنرمند باعث می‌شود او هر اثری را خلق نکند و بلکه با لحاظ بسیاری از موضوعات دست به خلق آثار هنری بزند و نسبت به تولید اثر هنری و هم نوعان خود احساس مسئولیت کند. لذا شاخصه بزرگ هنر انقلاب، هنر متعهد و تربیت هنرمند متعهد است.

وی همچنین به جایگاه هنر انقلاب بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ما امروز در ادبیات، شعر، سینما و هنرهای تجمسی به واسطه انقلاب اسلامی اتفاقات بزرگی را رقم زده‎‌ایم و هنر انقلاب امروز به بلوغ رسیده است. ما بعد از 38 سال از انقلاب در رشته‌های هنر مختلف به جایگاه بالایی رسیده‌ایم.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اذعان داشت: هنر انقلاب در تئاتر، قله‌های فتح نشده بسیاری در پیش و رو دارد و باید بگوییم جای کار زیادی وجود دارد باید تلاشمان را بیشتر از گذشته کنیم. هنر انقلاب به خاطر جایگاهی که در بین مردم دارد ظرفیت بالایی دارد. هنر انقلاب در اکثر رشته‌های هنری جهانی شده‌ است و این اتفاق به خاطر انقلاب اسلامی بود. بعد از انقلاب هنر و هنرمند ما رشد فزاینده‌ای داشت که این اتفاق روز به روز بیشتر می‌شود.

این بازیگر تئاتر و سینما گفت: اگر ما به هنرمندان و جوانان انقلابی بها بدهیم و بیشتر به هنرمندان جوان بپردازیم حرف‌های زیادی وجود دارد که هنوز گفته نشده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها