فیون:

باید ائتلافی با روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت: باید ائتلافی با روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود.
کد خبر: ۲۳۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ - 21April 2017
باید ائتلافی با روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم ایجاد شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه کار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز جمعه در سخنانی گفت که باید ائتلافی با روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم ایجاد شود.

وی که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مبارزه با تروریسم و شکست گروه تروریستی داعش اولویت دولتش خواهد بود.

فیون تاکید کرد که شکست داعش زمانی حاصل خواهد شد که روسیه و آمریکا اختلافات خود را کنار بگذارند و وی در راستای نزدیکی این دو کشور عمل می‌کند.

وی که این سخنان را پس از حمله تروریستی به شانزه‌لیزه پاریس که به کشته شدن یک پلیس فرانسوی منجر شد، مطرح می‌کرد، گفت: با دستی پولادی با تروریسم مبارزه خواهم کرد و مبارزه با آنها اولویت دولت من خواهد بود. باید با تروریسم در دو زمینه فرهنگی و فکری نیز مبارزه کرد.

فیون ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد ائتلاف با روسیه و ایران برای مبارزه با تروریسم گفت که باید موضع محکم‌تری با کشورهای حوزه خلیج فارس اتخاذ شود.

نامزد حزب محافظه‌ کار فرانسه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد حالت فوق العاده را حفظ و کنترل های مرزی را برقرار خواهم کرد.

وی در نشست خبری در پاریس، در پی تیراندازی در خیابان شانزلیزه گفت: ما با ذهنیت افراطی روبرو هستیم. برای ایجاد فضای مناسب به منظور تشکیل ائتلاف بین المللی واقعی ضد داعش تلاش خواهم کرد. با اصلاح نظام شنگن، امنیت را در مرزهای فرانسه تقویت خواهم کرد.

فیون افزود: در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برای استخدام صد هزار سرباز و استقرار آنان در سراسر فرانسه تلاش خواهم کرد.

وی گفت: اگر در انتخابات پیروز شوم، همه اعضای جماعت اخوان المسلمین را از فرانسه اخراج خواهم کرد. مسلمانان در فرانسه باید به دولت برای مقابله با داعش کمک کنند. نام دشمن ما «اسلام افراطی» و چهره آن «نفرت انگیزی» است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار