هلاکت ۴۰ مزدور به ضرب گلوله نیروهای یمنی

یک منبع نظامی یمنی از کشته شدن ۴۰ مزدور و زخمی شدن ده‌ها تن در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مواضع آن‌ها در نزدیکی منطقه یَختل در شمال بخش المخا در تعز خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ - 21April 2017
هلاکت ۴۰ مزدور به ضرب گلوله نیروهای یمنیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امروز جمعه در پی عملیات منحصر به فرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بخش المخا در سواحل غربی تعز، ده‌ها تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

در همین راستا یک منبع نظامی از کشته شدن 40 مزدور و زخمی شدن ده‌ها تن در پی حمله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع آن‌ها در نزدیکی منطقه یَختل در شمال بخش المخا خبر داد.

همزمان با این تحول، جنگنده‌ها و ناوچه‌های ائتلاف متجاوز سعودی، کوه النار، منطقه یختل را آماج حملات خود قرار دادند.

از سوی دیگر درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در اطراف پادگان پدافند هوایی تا منطقه الاربیعین در شمال غرب تعز به وقوع پیوست. همچنین اطراف پادگان التشریفات و محله الدعوه در شرق شهر تعز نیز صحنه درگیری‌های مشابهی بین دو طرف بود.

وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن شماری از مزدوران عبدربه منصور هادی در پی حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی در شرق شهر مارب خبر داد. به موازات این حمله، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در بخش حزم مرکز استان الجوف در شرق این کشور را هدف قرار داد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه حملات تلافی‌جویانه خود، پایگاه السدیس، پادگان خلف‌الشرفه، و پایگاه الفواز در جیزان را با موشک‌های کاتیوشا و گلوله‌های توپ هدف قرار داد که این حملات به اهداف مورد نظر اصابت کردند.

همچنین یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پایگاه نظامی القِفل، و مراکز تجمع نظامیان سعودی در منطقه المِعزاب در جیزان را در هم کوبید.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین با موشک‌های کاتیوشا نیروهای گارد مرزی عربستان در ظهران الجنوب، و دو پایگاه عرابه و المحضار و گذرگاه علب در عسیر را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار