مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

فرهنگ جامعه نیازمند حضور فعال هنرمندان متعهد است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: دشمن سعی دارد با تهاجم فرهنگی خود فرهنگ اصیل ما را دستخوش تغییرات کرده و بر اساس اهداف خود آن را هدایت کند و ما نیازمند حضور فعال هنرمندان متعهد و ارزشی هستیم.
کد خبر: ۲۳۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ - 22April 2017
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ مصطفی مشایخی در جلسه با هنرمندان بسیجی شهرستان خمین در سپاه این شهرستان با اشاره به هنر متعهد و انقلابی اظهار داشت: هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی رشد و تجلی خود را مرهون تلاش‌های شهدایی همچون شهید آوینی است، که هنرمندان متعهد امروز ما باید آن را الگو قرار دهند و در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: جنگ فرهنگی موضوع مهمی است که امروزه دشمن وارد آن شده و با ساخت برنامه‌های مختلف سعی دارد که فرهنگ اصیل ما را دستخوش تغییرات کرده و بر اساس اهداف خود آن را هدایت کند که در این راستا جهاد فرهنگی فعالان در این حوزه را می‌طلبد و ما نیازمند حضور فعال هنرمندان متعهد و ارزشی هستیم..

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: هنر یکی از پایه‌های جدی تمدن‌ساز است، که می‌تواند تمدن اسلامی را به جهان صادر کند.

مشایخی با اشاره به هنرمندان غیرمتعهد و غیر ارزشی گفت: همان طور که هنرمند متعهد و ارزشی وجود دارد در مقابل هنرمند غیرمتعهد نیز وجود دارد که خواسته و ناخواسته با تولید آثار هنری خود سبب ایجاد ضربه به بدنه فرهنگ جامعه باشند.

وی ادامه داد: هدفمندی و هدایتگری یکی از ویژگی‌های مهم برای هنرمندان ارزشی و متعهد است چرا که یک هنرمند ارزشی با خلق یک اثر هنری بر پایه ویژگی‌ها و ارزش‌های انقلابی و اسلامی می‌تواند جامعه خود را از گرفتاری در معضلات فرهنگی رهانیده و در این جنگ فرهنگی گامی موثر بردارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعهد در هنر، نکته‌ای کلیدی برای یک هنرمند ارزشی و متعهد است که این نکته را نباید فراموش کنند.

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، در پایان این مراسم از هنرمندان بسیجی شهرستان خمین تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها