سرپرست پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه:

شعار «من انقلابی‌ام» را هوانیروز در عمل ثابت کرده است

سرپرست پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه با بیان اینکه شعار «من انقلابی‌ام» را هوانیروز ما در عمل ثابت کرده است گفت: قابلیت‌ها و توانایی‌های هوانیروز در حدی است که با وضعیت مناسب و به واسطه نیروهای متخصص و با روحیه انقلابی و با تمام توان و خدمات شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۲۳۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ - 23April 2017

به مناسبت فرا رسیدن هفتم اردیبهشت سالروز شهادت «علی اکبر شیرودی»، خبرنگار دفاع پرس به گفت‌وگو با سرهنگ عزت‌الله زندیه سرپرست پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه پرداخته است که در زیر می‌خوانید.

دفاع پرس: با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت «علی‌اکبر شیرودی» چه برنامه‌هایی برای یادمان این شهید گرانقدر در دستور کار خود دارید؟

 زندیه: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «حفظ و زنده نگه داشتن یاد شهدا ثوابش کمتر از شهادت نیست» یعنی ما تلاش کنیم در این راستا هر کاری که از دستمان ساخته است انجام دهیم تا یاد شهدای ما محفوظ و فرهنگ ایثار و شهادت، به نسل‌های  آینده منتقل شود.

 هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در هر زمینه و در همین راستا توانسته برنامه‌هایی از طریق راهیان‌ نور، که نیروهای جوان و دانشگاهیان و دانش‌آموزان رهسپار مناطق جنگی می‌شوند را به مرحله اجرا بگذارد تا یان دسته از افراد بیش از پیش با شهدا آشنا شوند، خصوصیات شهدای عزیزمان را بشناسند و گذشت و ایثارگری‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند را درک کنند.
 
بر این اساس برنامه‌هایی را برای روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت برای بازدید کاروان‌ها از یادمان شهید شیرودی و بازی‌دراز پیش‌بینی کرده‌ایم تا بتوانیم میزبان خوبی باشیم.
 
ما از اوایل اسفندماه سال گذشته با همکاری فرماندهی قرارگاه غرب کشور کار را شروع کردیم و سعی کردیم نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌ها را کیفی‌تر پیش ببریم.
 
امیر آریانفر فرمانده قرارگاه غرب کشور علی‌رغم مشغله کاری در بحث مناطق مرزی یک روز کامل از منطقه بازدید کردند و معاون هماهنگ کننده قرارگاه غرب هم از پایگاه و از منطقه و یادمان شهید شیرودی بازدید کردندو با توجه به اینکه هنوز سازمان شهید شیرودی شرایط ویژه‌ای را پیدا نکرده با این تفاسیر تلاش ما این است که مشکلات را در حد توان تا جایی که مجاز هستیم پیش ببریم زیرا در بحث زیرساختی و ساخت و ساز محدودیت داریم.
باید خود پیمان‌کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور با همکاری که داریم این یادمان رابه سرانجام برسانیم بنابراین باید طوری عمل کنیم که به فرایند کار یادمان لطمه وارد نشود، با اینکه مشکلات هنوز وجود دارد اما توانستیم فضای مناسب را برای میزبانی زائرین عزیز راهیان نور که در این مراسم حضور دارند فراهم کنیم.
 
در بحث دعوت از سخنران و دعوت از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان و بازنشستگان ارتش کارهایی انجام  گرفته است که به عنوان مثال می‌توان به دعوت از حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی آجا و امیر انصاری فرمانده اسبق هوانیروز در دهه 70 و 80 و امیر گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اشاره کرد.
یادمان شهید شیرودی آماده استقبال از زائرین سرزمین نور است 
 
دفاع پرس: نقش هوانیروز در دفاع مقدس چه بود؟
 
زندیه: همه مردم از نقش هوانیروز در دفاع هشت ساله آگاه هستند و می‌دانند که هوانیروز در جنگ نقش فراگیر و کاملی داشت. هوانیروز در همه جبهه‌ها (‌غرب و جنوب کشور) حضور داشت و در طول دفاع مقدس با توجه به پتانسیلی که داشت و نقشی که می توانست در پشتیبانی از نیروهای زمینی داشته باشد چه در پشتیبانی از نیروهای زمینی  سپاه پاسداران، بسیج و ارتش به صورت جامع و فراگیر در تمام  مرزهای جمهوری اسلامی ایران  حضور فعال و چشمگیری داشت و بعد از جنگ هم در بحث امدادرسانی،کمک‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و این قضایا حضور همیشگی داشته است.
در چند سال گذشته هم که بحث همکاری و تعامل با اورژانس کشور و وزارت بهداشت و درمان در راستای فراهم کردن آمبولانس هوایی در راستای انتقال مجروحین و مصدومین تصادفات جاده‌ای یا انتقال بیمارانی که در مناطق صعب‌العبور هستند و نیاز است برای ادامه درمان به مراکز درمانی که از امکانات پزشکی کامل‌تر برخوردار هستند انجام ماموریت کرده است. این ماموریت هم جزو ماموریت‌های ذاتی شده که چندین سال است که این کار  را هوانیروز انجام می‌دهد.

 دفاع پرس: استقبال زائرین از یادمان شهید شیرودی چقدر بوده است؟

زندیه: سال 94 افتتاح یادمان شهید شیرودی انجام شد و مهمانان زیادی از مقامات لشکری و کشوری و از فرماندهان سپاه و ارتش در این مراسم حضور داشتند و امسال سومین سال است که در یادمان شهید شیرودی و سالروز شهادت این شهید بزرگوار میزبان کاروان‌های راهیان نور هستیم. سال گذشته استقبال خوبی از این یادمان شد و زائرین زیادی به این مکان آمدند و شاید هم از انتظار ما فراتر بود.
 
همین انگیزه‌ای شد برای ما که امسال بتوانیم کار را با جدیت خاصی پیگیر باشیم و پیش‌بینی ما این است که امسال حضور زائرین در این یادمان پرشورتر شود. جا دارد همین جا تشکر کنیم از امیر قربانی فرماندهی هوانیروز که قبلا خودشان هم اینجا بودند و تمام زیرساخت‌ها را و بنای این یادمان را خودش بنا گذاشتند که اثرگذاری خوبی در بین جوانان ما داشته و باعث شده فرهنگ شهادت را برای جوان‌ها در اینجا بازگو کنیم.

دفاع پرس: در خصوص روحیات شهید شیرودی و شهید کشوری و همرزمانشان توضیح دهید.

زندیه: قبل از اینکه درباره شهید شیرودی و شهید کشوری بخواهیم حرف بزنیم باید بگویم که نیروهای ارتش افرادی انقلابی و مکتبی بودند که شاید جوان‌های ما و یا خیلی از مردمان ما به این مسئله واقف نباشند و شاید آن تصور ظاهری که برخی به آن ارتشی که در زمان طاغوت بود نگاه کنند و این تصور غلط است.
 
نیروهای ارتش انسان‌هایی هستند مومن و ولایی که در بدنه ارتش خدمت می‌کنند و وقتی به سوابق این بزرگوارن نگاه کنید می‌بینید که هر کدام برای خودشان انسان‌های بزرگی بودند. شما از شخص شهید صیاد شیرازی شروع کنید می‌بیند که یک جوان انقلابی، مومنی بود که قبل از انقلاب در دوران دانشجویی خود در نمازخانه دانشکده افسری نماز جماعت تشکیل می‌داد. شما شهید نجاریان را نگاه کنید انسان واقعا با غیرت و انسانیت و اعتقادات این جوان حسرت می‌خورد، ایشان کسی بود که در اصفهان با همکاری همکاران خود یک خیریه راه‌اندازی کرده و به صورت غیررسمی خانواده‌های بی‌بضاعت را شناسایی می‌کرد و به آنها کمک می‌کرد. این خیریه به صورت خودجوش توسط بچه‌های هوانیروز و خلبانان هوانیروز آن موقع تشکیل شده بود.

شهید شیرودی و شهید کشوری هم از همین افراد با ایمان و سطح بالایی بودند که قبل از انقلاب همین روحیه انقلابی بودن را داشتند و برای دیگر جوانان یک الگو بودندو اگر زندگینامه شهید کشوری را بخوانید می‌بینید که در قائله کردستان جزو اولین افرادی بوده که وارد این قضیه می‌شود و در دفاع از میهن از جان مایه می‌گذارد. یا در زمان جنگ که اقای هاشمی رفسنجانی برای بازدید به پادگان ابوذر می‌رود و روحیه سلحشوری شهید شیرودی را می‌بیند میگوید من مالک اشتر زمان را در غرب کشور و در پادگان ابوذر دیدم و مشاهده کردم.
 
ما باید در بحث دفاع مقدس قدردان و قدرشناس این افراد باشیم و خودمان را مدیون شهدا می‌دانیم و این امنیتی که الان در کشور ما حاکم است مدیون خون همین شهداست که در دفاع از انقلاب برای کشور زحمت کشیدند و جانشان را فدا کردند.
 
دفاع پرس: شعار امسال راهیان نور «من انقلابی‌ام» است؛ در این خصوص اگر مطلبی دارید بفرمایید.

زندیه: این شعار «من انقلابی‌ام» را هوانیروز در عمل ثابت کرده است. ما انقلابی هستیم و ما انقلابی بودیم و خواهیم بود، نشانه و علامت و مدرک و سندش عملکرد ماست.
 
قابلیت‌ها و توانایی‌های هوانیروز در حدی است که با وضعیت مناسب و به واسطه نیروهای متخصص و خلبانان و کارکنان فنی و رسته‌های مشترک و با روحیه انقلابی و با تمام توان و خدمات شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر پایگاه ما در چهار منطقه ارومیه، سرپل‌ذهاب، سنندج و کرمانشاه تیم پروازی داریم و افتخار می‌کنیم که با یک روحیه انقلابی و بدون توقع و چشم‌داشتی در حال خدمت هستیم و تا زمانی که خدمت ارتش جمهوری اسلامی ایران باشیم با افتخار خدمت خواهیم کرد و برای خدمت به ملت ایران جان خود را فدا می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها