رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

مناظرات ضبط شده مانع از اتهام‌زنی و تکرار حوادث سال 88 می‌شود

وزیر کشور از بررسی مجدد موضوع مناظرات تلویزیونی در جلسه امروز کمیسیون نظارت انتخابات خبر داد و گفت: مناظرات ضبط شده باعث می‌شود از مواردی که باعث تهمت و خلاف اخلاق است و همچنین تکرار حوادث سال 88 جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۳۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ - 22April 2017
مناظرات ضبط شده مانع از اتهام‌زنی می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در حاشیه گردهمایی فرماندهان نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات سرنوشت‌ساز است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، باید در راستای اجرای انتخاباتی سالم و توام با آرامش تلاش کنیم.

وی افزود: نقش رسانه‌ها در شکل گیری فضای انتخابات با اهمیت است؛ از این رو باید از ترویج بی‌ مورد حدسیات و تحلیل‌هایی که موجب ایجاد کدورت و فضای ابهام می‌شود، پرهیز کرد.

رحمانی فضلی در رابطه با مناظره‌های تلویزیونی گفت: بحث مناظره‌ها برای مردم و رسانه‌ها موضوع مهمی است که این نشان می‌دهد مردم ما به دنبال شفاف سازی در بیان نظرات هستند.

وی با بیان اینکه باید دید که در مناظرات آزاد چه چیزهایی قابل ارائه است که در مناظرات ضبط شده نیست، افزود: کمیسون نظارت در این رابطه شکل گرفته و در راستای برگزاری مناظرات سالم گام برمی‌دارد؛ مناظره ضبط شده باعث می‌شود از مواردی که باعث تهمت و خلاف اخلاق است، جلوگیری شود.
 
رحمانی فضلی گفت: اگر چه جذابیت برنامه‌های زنده همیشه بیشتر است اما وظیفه ما تنها برگزاری انتخابات نیست چراکه ما باید به امنیت عمومی هم توجه داشته باشیم. شما شاهد بودید که پخش مناظرات زنده در سال 88 چه هزینه‌های بسیار سنگین و نگران کننده‌ای را برای ملت و نظام ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها به جای اینکه با این مسئله علمی برخورد کنند، سیاسی برخورد کردند و بنده اعلام می‌کنم در این رابطه هیچ همفکری با رییس جمهور نداشتیم و ایشان نیز از معترضین این تصمیم‌گیری بود. اگر استدلال‌ها و شواهد و قرائن به گونه‌ای باشد که افراد را متقاعد کند، در این رابطه دوباره رأی گیری می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات باید در امنیت، سالم و قانونی برگزار شود، تصریح کرد: امروز جلسه گذاشته‌ایم و استدلال‌ها را می‌شنویم و اگر نیاز باشد برای مناظره آزاد نیز رای گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار