مسئول سازمان بسیج رسانه:

رسانه‌ها اعتماد جامعه را فدای منافع حزبی نکنند

مسئول سازمان بسیج رسانه گفت: رعایت نكردن اخلاق رسانه‌ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان خواهد شد؛ بنابراین رسانه‌ها باید عوامل بروز بی‌اعتمادی را برطرف کنند.
کد خبر: ۲۳۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ - 22April 2017

رسانه‌ها اعتماد جامعه را فدای منافع حزبی نکنند/ نقش تعیین کننده‌ای رسانه‌ در تثبت نظامبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مسعود بصیری» مسئول سازمان بسیج رسانه در خصوص رسالت رسانه‌ها در انتخابات، اظهار داشت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و پرچمی برافراشته از ابتدای انقلاب اسلامی ایران است. تفکر امام راحل، اصل قانون اساسی و مطالبه‌ مردمی پشتوانه‌ای برای برگزاری انواع انتخابات اعم از شوراها، مجلس و انتخاب عالی‌رتبه‌ترین مقام اجرایی، انتخابات ملی ریاست جمهوری است.

وی افزود: اهمیت جایگاه سکانداری کشور، به قدری مهم است که مقام معظم رهبری در ادامه‌ راه امام راحل، بیشترین کلید واژه را مبنی بر تاکید به مشارکت مردمی داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: فارغ از جناح، گروه، حزب و دسته، حضور پر شور مردم در انتخابات باعث تقویت نظام و تثبیت چهره جهانی انقلاب اسلامی‌مان است.

بصیری نقش رسانه‌ها را در پای صندوق‌های رأی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بسیار مهم و حیاتی دانست و اذعان داشت: رسانه‌ها در آستانه انتخابات، در صورتی که بتوانند بی‌طرف و متعهد به الزامات و قوانین همه پذیر رسانه‌ای عمل کنند، می‌توانند در هدایت مردم به شرکت در انتخابات نقش مهمی ایفا کنند.

وی تاکید کرد: مشارکت عمومی مردم سبب تثبیت نظام سیاسی کشور می‌شود. به هر میزان این مشارکت پرشورتر و پرفروغ‌تر باشد، میزان مشروعیت و مقبولیت نظام سیاسی نیز بیشتر می‌شود. از همین رو رسانه‌ها نقش بزرگی در حمایت مردم از نظام موجود و در نهایت تثبیت نظام و ارزش‌های کشور دارند.

مسئول سازمان بسیج رسانه با اشاره به فعالیت رسانه‌های غربی در خصوص انتخابات، گفت: رسانه‌های غربی دست به‌ کار می‌شوند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات را پايين بياورند. آنان در هر دوره‌ای موضوعی را دستمايه تبليغاتشان می‌کنند. هر دوره‌ای با طرح استراتژی گوناگون و مختلف سعی در دلسرد کردن مردم و رد مشروعيت و مقبوليت نظام دارند.

بصیری ادامه داد: از اين رو، به‌طور طبيعی يکی از وظايف اصلی رسانه در نظام اسلامی، فراهم کردن شرايط حضور آگاهانه مردم برای ايفای اين مسئوليت مهم است. از اين زاويه، نقش محوری رسانه برای اجرای ماموريت ياد شده با توجه به امکانات و نقش محوری و اساسی آن در آگاهی بخشی به جامعه، آشکار و هويدا می‌شود.

وی تصریح کرد: در شلوغی‌های انتخابات، گاهی در رسانه‌ها، به برخی مطالب برخورد می‌کنیم كه اتهام‌هایی را متوجه افراد و گروه‌هایی كرده است، بدون آنكه منبع قابل اعتمادی داشته باشد. یكی از راه‌های پیشگیری از وقوع چنین حوادث تأسف باری، دقت اصحاب رسانه و پایبندی آنها به اصول اخلاقی و متعهد بودن‌شان است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در پایان افزود: به یاد داشته باشیم كه حق نداریم به هر قیمت در صحنه‌های انتخاباتی پیروز شویم و به بهای ریختن آبروی دیگران و پاگذاشتن بر حیثیت آنها، به اهداف خود برسیم؛ زیرا رعایت نكردن اخلاق رسانه‌ای، سبب سلب اعتماد مخاطبان به ما خواهد شد. بنابراین، باید عوامل بروز بی‌اعتمادی همچون صداقت نداشتن در اطلاع رسانی(تناقض‌گویی، مبالغه و اغراق، تحریف و سانسور)، موثق نبودن پیام‌ها، عینی و واقعی نبودن پیام‌ها و عدم بی‌طرفی را برطرف کرد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها