سرهنگ رحمانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

با استفاده از تولیدات داخلی به اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنیم/ اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه سلامت

رئیس مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی ارتش گفت: با استفاده از تولیدات داخلی و ارائه رهنمودهای کاربردی به تولیدکنندگان در حوزه تولید محصولات استاندارد، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برمی‌داریم.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 22April 2017
با استفاده از تولیدات داخلی به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کنیم/ اجرای سیاست‌های پیشگیرانه در حوزه سلامتسرهنگ دندانپزشک «محمدباقر رحمانی» رئیس مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ در بحث خدمات دهی حوزه تخصصی دندانپزشکی اولین موضوعی که مطرح می‌شود موضوع پیشگیری است؛ یعنی کاری کنیم تا با استفاده از روش‌های پیشگیرانه به پایین‌ترین سطح مشکلات دهان و دندان برسیم، که این امر مستلزم برنامه‌ریزی است.

وی افزود: در این راستا می‌توانیم برای خانواده‌های نیروهای مسلح که در خانه‌های سازمانی متمرکز هستند و همینطور برای پرسنل پایور برنامه‌ریزی داشته باشیم تا این عزیزان طی دوره‌ای مشخص به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند و مورد معاینه قرار گیرند و بدین ترتیب از درمان‌های پیشرفته‌تر که با عدم مراجعه ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری کنیم.
 
رحمانی ادامه داد: هنگامی که درمان‌ها در سطح اولیه و مقدماتی انجام شود به طور معمول با این کار جلوی یک درمان پیشرفته و پر هزینه گرفته می‌شود و این خدمت یک نوع پیشگیری است.

وی افزود: در کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که در سال 94 توسط ارتش و در مرکز تخصصی 600 نیروی زمینی برگزار شد بحثی را به عنوان دندانپزشکی محافظه کارانه داشتیم. در این بحث به نوعی پیشگیری دخالت دارد که ما بتوانیم با درمان و روش‌ها و تکنیک‌های نوین کمترین دست اندازی را به ساختمان دهان و دندان داشته باشیم و به این ترتیب می‌توانیم درمان‌های ساده‌تر را در دستور کار خود قرار دهیم و این امر میسر نمی‌شود مگر با برنامه ریزی و اینکه ما بتوانیم یک برنامه مدونی را داشته و در آن بازدیدهای دوره‌ای از دهان و دندان داشته باشیم.

دکتر رحمانی در ادامه گفت: ما می‌توانیم تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیاز را حدالامکان از تولیدات داخلی استفاده کنیم و با همکاری و همفکری و ارائه رهنمودهای موثر به تولید کنندگان آنان را به تولید محصولات استاندارد ترغیب کنیم تا ضمن اشتغالزایی، از واردات این گونه تجهیزات نیز بی نیاز شویم.

وی در پایان گفت: دو کلید واژه «تولید» و «اشتغال» هر دو به بحث مدیریت و نیروی انسانی متبحر تاکید دارد، یعنی ما باید بتوانیم در راستای خدمات بهداشت و درمان در وهله نخست مدیران راهبردی تربیت کنیم.
 
انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها