نوبخت حقیقی در کنگره «سلامت در حوادث و بلایا» تاکید کرد؛

لزوم پیش‌بینی وقوع حوادث برای کاهش تلفات انسانی/ جامعه پزشکی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیش بینی وقوع حوادث و بلایا برای کاهش تلفات انسانی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ - 22April 2017
لزوم پیش‌بینی وقوع حوادث برای کاهش تلفات انسانی/ جامعه پزشکی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است
به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی نوبخت حقیقی» رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی «سلامت در حوادث و بلایا» اظهار داشت: در طول 35 سال اخیر شاهد اتفاقات و حوادث متعددی همچون هشت سال جنگ تحمیلی، زلزله‌های گیلان، زنجان، بم و... و سیل در ماسوله و طوفان خاک در خوزستان بوده‌ایم.

وی افزود: از وقوع زلزله نمی‌توان پیشگیری کرد اما می‌توان پیش بینی کرد؛ موضوعی که امروز در تمام دنیا به آن توجه می‌شود و ما نیز باید به دنبال آن باشیم این است که با پیش‌بینی حوادث به دنبال کم کردن تلفات باشیم.

نوبخت تاکید کرد: در بعضی از عواملی که امروز رخ می‌دهد، انسان‌ها دخیل هستند مانند سیل و تصادفات جاده‌ای. انسان‌ها با قطع درختان در مناطق مختلف باعث به وجود آمدن سیل می‌شوند و همچنین در حوادث جاده‌ای درست رانندگی نکردن و توجه نکردن به علائم رانندگی و هشدارهای پلیس بموجب وقوع حوادث می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئله حوادث و بلایا، امروز یکی از مهمترین مسئله سه قوه است و دستگاه‌های مختلف باید در راستای پیشگیری از وقوع تلفات احتمالی حرکت کنند، گفت: جامعه پزشکی متاسفانه از آن روحیه‌ای که در زمان جنگ وجود داشت فاصله گرفته است و باید به دنبال راهکاری باشیم تا آن روحیه را در بین فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی گسترش دهیم.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: بیماران دچار دو دسته بیماری حاد و مزمن هستند. بیماری حاد به دلیل اینکه سریع شکل می‌گیرد مورد توجه بیمار و پزشک قرار می‌گیرد اما در بیماری مزمن اینگونه نیست که البته باید نسبت به هر دو توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار