امیر بنی طرفی خبر داد؛

تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 22April 2017

تحویل جت «کوثر» به نیروی هوایی ارتش ظرف سه سال آیندهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «عبدالکریم بنی طرفی» مدیر عامل صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: جت آموزشی کوثر که اخیرا رونمایی شده است، بر مبنای نیاز آموزشی نیروی هوایی طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان این که تولید این محصولات نشانه توان و دانش بالای دانشمندان و متخصصین کشور در صنعت هوایی است، افزود: با تولید جت آموزشی کوثر، نیاز آموزشی نیروی هوایی ارتش به طور کامل برطرف خواهد شد و انشاءالله ظرف سه سال آینده به تعداد مورد نیاز از این هواپیما تولید و تحویل می‌شود.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح اظهار داشت: این جت آموزشی، به هیچ عنوان نمونه برداری یا مهندسی معکوس نیست و طراحی بدنه و سایر سیستم‌های آن از صفر انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر خودکفایی نیروی هوایی ارتش گفت: رزمایش‌ها و رژه‌های هوایی نیروی هوایی ارتش بیانگر این است که این نیرو در حوزه تعمیرات، بازآماد و ساخت و ساز به خودکفایی رسیده است و هیچ گونه وابستگی به کشورهای بیگانه ندارد.

امیر بنی طرفی با بیان این که متخصصین نیروی هوایی ارتش بسیاری از وابستگی‌های ما به کشورهای دیگر را قطع کرده‌اند، ادامه داد: نیروی هوایی علاوه بر خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت قطعات بسیار پیچیده، در ساخت سیمیلاتور و شبیه ساز انواع هواپیمای شکاری و ترابری کوچک و بزرگ نیز به خودکفایی رسیده است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش یک نیروی با انگیزه و قدرتمند در منطقه غرب آسیا است و شجاعت خلبانان تیزپرواز و کارکنان متعهد این نیرو توان نهاجا و تجهیزات مورد استفاده را چندین برابر کرده است.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار