وزارت امور خارجه حمله انتحاری در افغانستان را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری دیروز در افغانستان را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۳۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ - 22April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان حمله انتحاری به یک پایگاه نظامی در افغانستان که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت را محکوم و با دولت و ملت افغانستان و بازماندگان قربانیان این اقدام غیر انسانی و تروریستی ابراز همدردی کرد.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران مجددا بر لزوم برقراری آرامش، ثبات و امنیت در کشورهای منطقه بویژه در افغانستان تاکید می‌کند و تنها راه برون‌رفت از این مشکلات را عدم مداخله آمریکا و نیروهای خارجی و مذاکره کلیه گروههای خارج از حاکمیت با دولت وحدت ملی افغانستان می‌داند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد در جدیدترین رشته از حملات مرگبار طالبان به مراکز نظامی این کشور که در آن یک پایگاه نظامی در شمال افغانستان هدف قرار گرفت بیش از 100 سرباز کشته و زخمی شدند.

بااین‌وجود، وزارت دفاع افغانستان آمار تفکیکی تعداد کشته و زخمی‌های حملۀ جمعه (1 اردیبهشت) به نزدیکی شهر مزار شریف را اعلام نکرد. ارتش امریکا از کشته شدن «بیش از 50» سرباز افغان در این حمله خبر داد اما یک منبع نظامی آگاه در افغانستان که در محل حادثه حضور داشت تعداد کشته‌ها را 150 نفر اعلام کرد.

هرچند طالبان در سال 2001 میلادی در‌پی تهاجم امریکا به افغانستان از قدرت برکنار شدند، اما علی‌رغم حضور نیروهای خارجی توانست بار دیگر قدرت را در بخش‌هایی از این کشور به دست ‌بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار