نجار در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم رعایت استانداردهای ساخت و ساز/ مردم به هشدارهای سازمان مدیریت بحران توجه کنند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست که هر گاه اطلاعیه و هشداری از سوی این سازمان صادر می‌شود، به آن توجه کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.
کد خبر: ۲۳۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰ - 23April 2017
لزوم رعایت استانداردهای ساخت و ساز/ مردم به هشدارهای سازمان مدیریت بحران توجه کنند«اسماعیل نجار» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: قانون سازمان مدیریت بحران کشور پس از زلزله بزرگ بم و توصیه‌های مقام معظم رهبری طی بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده داشتند و سیاست‌هایی که ابلاغ فرمودند به صوت آزمایشی به مدت پنج ساله اجرایی شد.
 
وی افزود: زمانی که بنده مسئولیت این سازمان را پذیرفتم، تاریخ اجرای این قانون به پایان رسیده بود؛ لذا با اخذ نظرات کارشناسان قانون جدیدی به هیات دولت تقدیم شد که تا پایان سال 94 در کمیته‌های مختلف بررسی و در نهایت طی لایحه‌ای جهت تصویب به مجلس ارسال شد.
 
نجار خاطرنشان کرد: این لایحه توسط کمیسیون‌های مجلس نیز مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل حساسیت‌هایی که داشت، 8 کمیسیون مسئول پیگیری شدند که در نهایت 3 کمیسیون یعنی کمیسیون‌های شوراها، عمران و امنیت ملی به طور مشترک به بررسی پرداختند.
 
وی ادامه داد: تا پایان مجلس نهم قرار بود این لایحه به صحن علنی مجلس برود که واقع نشد و نمایندگان جدید نظراتی دارند که در کمیسیون‌های مختلف در حال بررسی است و در این راستا با دولت هماهنگ شده که تا پایان سال در قالب یک طرح دو فوریتی مطرح شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: کشور ایران یک کشور حادثه خیز و پرحادثه است و هروز حوادثی وجود دارد که با داشتن قوانین، خیلی منسجم‌تر و دقیق‌تر می‌شود عمل کرد.
 
وی در ادامه گفت: ماده 10 و 12 که در گذشته در اختیار وزیر کشور بود به فوریت می‌توانست بحث حوادث و پیشگیری را دنبال کند. این موضوع در برنامه پنجم توسعه طبق نظر نمایندگان مجلس به زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و در حال حاضر زیر نظر سازمان برنامه بودجه که از دسترس ما خارج است قرار گرفته است که فرآیند کار بسیار پیچیده شده است؛ این فرآیند برای حوادث منطقی نیست. تلاش کردیم که این موضوع و فرآیند درست شود و تنخواهی در اختیار سازمان مدیریت قرار بگیرد تا به فوریت بتوانیم در حادثه‌ای، تجهیرات و امکانات را فراهم کنیم.
 
نجار با اشاره به رعایت استانداردها در ساختمان سازی گفت: در حوزه ساخت و سازها چه در ساختمان‌های دولتی و چه در ساختمان‌های خصوصی باید استانداردها رعایت شود و اگر به این صورت باشد، در زلزله‌ها دیگر نگران نخواهیم بود. مردم زمانی که می‌خواهند خانه‌ای خریداری کنند یا بسازند باید بیشتر به کیفیت ساختمان اهمیت بدهند و فقط به فکر نما و  دکوراسیون آن نباشند.
 
رئیس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به سوالی در خصوص هماهنگی‌های بین بخشی در حوادث خاطرنشان کرد: هماهنگی در بین بخش‌ها در موضوع حوادث به خوبی است و در سیل اخیر هم این امر به نمایش گذاشته شد و به خوبی توانستند عمل کنند.
 
وی به موضوع آموزش نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش کارهای خوبی انجام شده و توانستیم در چند وقت اخیر بیش از 200 نفر ار مسئولین کشوری آموزش‌های لازم را بدهیم و در گام بعدی آموزش‌ها به فرمانداران و روسای ادارات شهرستان‌ها داده خواهد شد و در سطح مردمی با محوریت صدا و سیما در حال انجام است.
 
نجار در پایان گفت: از مردم می‌خواهیم، زمانی که در مورد حادثه‌ای به آنها هشدار داده می‌شود توجه کنند تا خدایی نکرده برای آن‌ها اتفاقی رخ ندهد.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها