افسری که همه توانش برای خدمت به کشور بود

شهید «علی رضایی دهقان» در سال 1349 افسر ارتش شد و با آغاز جنگ تحمیلی همراه با همرزمانش به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافت. وی در حالی که سمت فرماندهی گردان 224 تانک تیپ 3 زرهی در منطقه «کرخه نور» را عهده دار بود، به درجه رفیع شهادت نایل شد و به همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۲۳۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰ - 24April 2017

افسری که همه توانش برای خدمت به کشور بود

به گزارش دفاع پرس از همدان، شهید «علی رضایی دهقان» در سال 1328 در خانواده ای مذهبی و متدین در یکی از روستاهای دورافتاده و محروم منطقه «گل تپه» همدان دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی خود را در آغوش گرم و صمیمی پدر و مادر مومن و زحمتکش خود سپری نمود و در سن 6 سالگی وارد مدرسه قدیمی و کاهگلی روستا شد. علی از همان کودکی در درس خواندن سرآمد بود و تحصیل تا پایه چهارم دبستان را در روستای «مکارقویی» ادامه داد.

برای ادامه تحصیل در پایه های پنجم و ششم به شهر «دلبران» از توابع «قروه» رفت و پس از آن مقطع راهنمایی را نیز در شهر قروه گذراند.

علی بعد از اتمام دوره راهنمایی به همدان آمد و پس از گذراندن پایه اول دبیرستان برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک دیپلم به تهران رفت.

شهید دهقان پس از اخذ مدرک دیپلم در سال 1345 به دانشکده افسری راه پیدا کرد و پس از گذراندن دوران دانشکده افسری در سال 1349 به عنوان افسری لایق و متخصص فارغ‌التحصیل شد و خود را آماده خدمت به کشورش نمود.

این جوان تلاشگر در طول دوران خدمت به شهرهای شیراز، زنجان، همدان و به دنبال ناآرامی های منطقه کردستان به «پاوه» اعزام شد.

وی در اوج پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 1357 نقشی فعال در پخش اعلامیه‌های ضدحکومت پهلوی در بین مردم داشت.

هم زمان با 31 شهریور 1359 و به دنبال تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی، علی به همراه دیگر هم رزمان خود در تیپ 3 زرهی شهید قهرمان همدان راهی جبهه های حق علیه باطل شد.

سرگرد شهید علی رضایی دهقان پس از گذشت یک سال از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی در تاریخ 31 شهریور 60 در حالی که سمت فرماندهی گردان 224 تانک تیپ 3 زرهی در منطقه «کرخه نور» را عهده دار بود به درجه رفیع شهادت نایل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار