معرفی کتاب؛

شهیدی که با «ماه همراه بچه‌ها است» آمد

کد خبر: ۲۳۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 23April 2017
داستان ابر و ماهی که سرباز «همت» شده بودند در «ماه همراه بچه‌ها است»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، موسسه انتشاراتی روایت 27 بعثت در ادامه انتشار مجموعه «بیست و هفت در 27» کتاب سرگذشت‌نامه سردار شهید «محمدابراهیم همت» را با عنوان «ماه همراه بچه‌ها است»، منتشر کرده است. این اثر شامل کودکی شهادت وی را در بردارد.

طبق روال مستندنگاری‌های مجموعه «بیست و هفت در 27» با خانواده، دوستان و همرزمان شهید همت مصاحبه‌های متعددی انجام گرفته است.
«گل‌علی بابایی» نویسنده کتاب گفت: این کتاب، مستندترین و جامع‌ترین کتابی است که در رابطه با زندگی شهید همت نوشته شده است که در آن تلاش شده تا با استفاده از نقل قول‌های مختلف از همرزمان و اعضای خانواده شهید همت، دیدی جامع از تمامی ابعاد شخصیتی وی ارائه شود.

قسمتی از متن کتاب:

«... نهم 1361، شب عملیات مسلم بن عقیل در سنگر دیدگاه ایستاده بودم. حاج همت و دیگر برادران هم حضور داشتند. بی‌سیم کار می‌کرد. اوضاع شلوغ بود و گردان‌ها از نقطه رهایی عبور کرده بودند. حاج همت ساکت و آرام به آسمان خیره شده بود و اشک می‌ریخت. کمتر کسی به ایشان توجه داشت. همه سرگرم کار خودشان بودند. از حالت حاجی تعجب کردم. ابتدا به خودم اجازه ندادم چیزی بپرسم، اما طاقت نیاوردم. جلو رفتم. حال او را جویا شدم. حاج همت به بالا اشاره کرد و گفت:

خوب به ماه نگاه کن.

به آسمان نگاه کردم. به نظر می‌رسید ماه در حال حرکت است. حاج همت ادامه داد:

ماه لحظه به لحظه، نیروهای ما را همراهی می‌کند. جایی که نیروها در معرض دید دشمن قرار می‌گیرند، ماه زیر ابر می‌رود و جایی که از دید دشمن خارج می‌شوند و نیاز به روشنایی دارند، ماه از زیر ابرها بیرون می‌آید و همه جا را روشن می‌کند.»


«ماه همراه بچه‌ها است» با عنوان فرعی «سرگذشت‌نامه سردار شهید محمدابراهیم همت» به قلم «گل‌علی بابایی» در 272 صفحه مصور و توسط نشر «صاعقه» در 2500 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار