رونمایی از ۵ عنوان کتاب و تقویم تاریخ دفاع مقدس؛

حسینیان: بقای ارتش مرهون نگاه امام خمینی (ره) است/ امیر فلاح: اسناد انقلاب فارغ از مسائل جناحی تدوین و منتشر شده است

آئین رونمایی از 5 عنوان کتاب و تقویم دفاع مقدس به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ - 23April 2017
حسینیان: بقای ارتش مرهون نگاه امام خمینی است/ امیر فلاح: اسناد فارغ از حب و بغض جناحی تدوین و منتشر شده

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از ۵ عنوان کتاب تقویم تاریخ دفاع مقدس با حضور «امیر سرتیپ جهانشاهی» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، «حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان» رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و «امیر عباس فلاح» صبح امروز (یکشنبه) به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «امیر عباس فلاح» رییس مرکز مطالعات راهبردی نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تسلیت روز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام و با اشاره به نقش و اهمیت دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اظهار داشت: امروز امنیتی که در کشور شاهد هستیم امکان حاکمیت آن وجود نداشت چراکه با بازی‌های استکبار، کشورهای اسلامی مجال آرامش ندارند و تنها ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نعمت امنیت را دارد و آن هم مرهون دفاع مقدس و وجود رزمندگانی بود که به شهادت رسیدند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در سال ۸۱ بر جمع‌آوری تاریخ دفاع‌مقدس تاکید داشتند که در ارتش و با تدابیر فرماندهان وقت ارتش سعی شده تا ارزش‌های دفاع‌مقدس در مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس ثبت و ضبط شود تا برای آینده بماند و جوانان که فرصت حضور در جبهه‌ها را نداشتند این امکان را برای بهره‌گیری از آثار دفاع‌مقدس به دست بیاورند.

امیر فلاح درباره مجلدات تاریخ دفاع مقدس توضیح داد: تاکنون ۴۰ عنوان کتاب منتشر شده است که ۲ جلد آن شامل «اطلس عملیات‌های سال ۵۹ و ۶۰» و ۱۰ جلد هم در ارتباط با نیروی انسانی ارتش است و ۷۰ جلد کتاب نیز در حال ویرستاری است که به ترتیب منتشر خواهد شد.

وی اذعان کرد: یکی از وظایف ما مستندسازی است تا آیندگان چیزهایی را که ما تجربه کردیم دومرتبه تجربه نکنند. این اسناد فارغ از حب و بغض جناحی تدوین و منتشر شده است.

«حجت‌الاسلام حسینیان» رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه این مراسم اظهار داشت: نقش ارتش در تاریخ انقلاب اسلامی روشن است. وقتی انقلاب به پیروزی رسید گروه‌های بسیاری داعیه مشترکی در مرزهای ایران داشتند. ارتش جمهوری اسلامی که بعد از انقلاب گویی تازه متولد شده بود توانست در مقابل این داعیه بایستد. البته هیمنه جمهوری اسلامی کارساز بود. حضور ارتش نیز تاثیر بالایی داشت. همه کشورها یک جنگ تمام عیار با توجه به وقوع انقلاب علیه ایران به راه انداختند که ارتش عراق جلودار آنها بود. ارتش ایران توانست با همه مظلومیت و محرومیت‌ها در مقابل دنیا بایستد و وجبی از خاک ایران از دست نرفت.

وی ادامه داد: بقای ارتش مرهون دید و نگاه امام خمینی (ره) بود. ایشان ارتش را به خوبی می‌شناخت و درک می‌کرد. این بر مبنای شناختی بود که امام از درون ارتش داشت. امام بارها در صحیفه نور از نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نام برده است. به همین خاطر ایشان نقاط ضعف و قوت ارتش را می‌شناختند. امام ارتش را از ملت و بدنه آن می‌دانستد و بر مذهبی بودن تاکید داشتند. تاکنون هم ارتش توانسته از عهده وظایف خود پیروزمندانه برآید. این پیروزی‌ها به پیام‌رسان نیاز دارد. نباید در نیروی زمینی ارتش توقف کرد و باید به نیروی دریایی و هوایی ارتش هم توجه ویژه شود.

«مهدی رمضانی» مدیر عامل انتشارات سازمان اسناد انقلاب اسلامی درباره روند نشر مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس» گفت: چاپ این کتب که تعداد آن به 110 جلد خواهد رسید، کار مشترکی بین سازمان اسناد انقلاب و مرکز پژوهش دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی بود که تا سه سال آینده به ترتیب منتشر خواهند شد.

وی افزود: یکی از افتخارات ما این است که نیروی زمینی در این عرصه پیشتاز بوده است که با مشکلات فراوانی در حوزه نشر با آن روبرو شد، به همت فرمانده‌هان نیروی زمینی مرتفع مشکلات شد و تا کنون ۴۰ عنوان کتاب از این مجموعه منتشر شده است.

در پایان مراسم با حضور نویسندگان «امیر نبی کریمی» ۳۶ و «امیر سعید پورداراب» نویسنده جلد ۳۷، ۳۸ و «امیر هادی بهروزی» نویسنده جلد ۳۹ و ۴۰ این پنج جلد کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار