آیت الله آملی لاریجانی در گردهمایی فرماندهان ناجا:

امنیت کشور مدیون نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است/ پیوند ماموریت‌های ناجا با آرمان‌های انقلاب اسلامی

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهداف تشکیل نیروی انتظامی، گفت: قانون وظیفه نیروی انتظامی را با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیوند زده است.
کد خبر: ۲۳۶۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ - 23April 2017
امنیت کشور مدیون نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است/ پیوند ماموریت‌های ناجا با آرمان‌های انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضائیه در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی اظهار داشت: در ماده سوم قانون مصوب 69 آمده است که هدف از تشکیل نیروی انتظامی استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی و نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در چارچوب قانون در قلمرو کشور است. یعنی قانون وظیفه نیروی انتظامی را با آرمان‌های انقلاب اسلامی پیوند زده است. 
 
وی ادامه داد: فرق شما با نیروهای مسلح دیگر کشورها در این است که شما در بستر نظام اسلامی برای برقراری نظم و کمک به خلق خدا گام برمی‌دارید و ارکان عمل شما عبادی و در زمره تقرب الی الله است، در حالی که نیروی نظامی آمریکا برای جنایت در عراق و یمن دستور می‌گیرد.
 
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نظام اسلامی بستری را جهت تعالی افراد فراهم کرده است که حیات سیاسی و خدمتی خود را در چارچوب این نظام اجرا کنند، لذا اگر کاستی دیده می‌شود ایراد از خود ما است نه از نظام اسلامی.
 
رئیس دستگاه قضا با اشاره به فلسفه تشکیل نظام‌های سیاسی مختلف دنیا و مبنای مشروعیتی آن‌ها و تفاوت آن‌ها با نظام اسلامی، تصریح کرد: باید دید مبنای مشروعیتی نظام‌های سیاسی دنیا که موجب اطاعت پذیری می‌شود از کجا تامین می‌شود، همانطوری که شاهد هستیم امروز نظام‌های دموکرات و لیبرال دموکراسی دچار چالش‌های مختلفی هستند و لیبرال دموکراسی در مقام نظر نتوانسته تضادهایش را حل و فصل کند.
 
وی همچنین با طرح این سوال که آیا به صرف اینکه یک نظام سیاسی از آرای مردمی برخوردار است می‌توان به آن اتکا کرد، افزود: در نظام لیبرال دموکراسی یک روز آقای ترامپ و یک روز آقای اوباما با آن پیشینه و سوابق بر سر کار می‌آیند در حالی که نظام اسلامی مشروعیت خود را در چارچوب ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و الهی می‌گیرد و حکومت اسلامی مبتنی بر توحید، نبوت، عدل و اجتهاد است و سند حیات خود را از این‌ها می‌گیرد.
 
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه خدمت به مورد توجه حق تعالی است، گفت: ترکیب نظام جمهوری اسلامی یک ترکیب یگانه است که با معماری امام راحل بنا نهاده شده است و در آن مردم سالاری دینی مبتنی بر آرای مردمی و ارزش‌های اسلامی و الهی شکل گرفته است؛ از این جهت خدمت در نظام اسلامی ارزشمند بوده و با دیگر نظام‌ها قابل مقایسه نیست.
 
رئیس قوه قضائیه بیان کرد: همه دیدند که چطور ارزش‌های اخلاقی در نظام لیبرال دموکراسی و مناظرات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا قربانی شد، در حالی که نظام سیاسی ما تحت زعامت ولی فقیه که زندگی زاهدانه دارد و تابع قوانین شرع مقدس است، قرار دارد.
 
وی با اشاره به ناامنی‌های منطقه، جموری اسلامی را کشوری دارای امنیت پایدار عنوان کرد و گفت: امنیتی که امروز در کشور و مرزها داریم، امنیتی مثال زدنی و حاصل تلاش مجموعه نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی است که نیروی انتظامی نیز سهم به سزایی در تامین این امنیت دارد. 
 
آیت الله آملی لاریحانی همچنین تفاوت دیگر نظام اسلامی را با دیگر نظام‌های غربی در حمایت از مستضعفان جهان عنوان کرد و افزود: همانطور که دفاع از مظلوم یکی از ارزش‌های الهی محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران نیز از بدو شکل گیری همواره پشتیبان نظام‌های مظلوم و ستم دیده بوده است. در حالی که برخی کشورهای منطقه که ادعای دفاع از مردم فلسطین را دارند اما روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی دارند.
 
وی گفت: نظام فکری منحط و سلفی عربستان سعودی که ادعای ادامه راه پیامبر (ص) را دارد، در عمل راه و مسیر رژیم صهیونیستی را طی می‌کند. به طوری که اخیرا نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بهترین روابط این رژیم با عربستان سعودی خبر می‌دهد.
 
رئیس دستگاه قضا خطاب به فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی گفت: مهمترین کار شما اهتمام به اصل امنیت یعنی حفظ امنیت ملت مسلمان است و در روایات متعددی عنوان شده است که اگر کسی اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد، مسلمان نیست. لذا هر قدمی که شما در جهت برقرای نظم و امنیت برمی‌دارید این خود یک عبادت است.

وی با اشاره به فعالیت موثر نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور گفت: ثمره‌ای که آمریکا برای کشور افغانستان داشت چیزی جز ویرانی و رشد مواد مخدر در این کشور نبود، در حالی که ایران در مبارزه با مواد مخدر در مرزهای این کشور خدمات ارزشمندی را ارائه کرده که جهان باید قدر دان آن باشد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اگر نبود تلاش‌های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، امروز این مواد خانمان سوز کل کشور را فرا گرفته و کشور از دست رفته بود. ضابط قضایی مقوله پیشگیری از جرایم را به عهده نیروی انتظامی گذاشته است و نیروی انتظامی نیز در کنار وظیفه خطیر خدمت رسانی به مردم و استقرار نظام در این رابطه نیز گام برمی‌دارد. 
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها