در باغ شهادت باز، باز است

اولین‌ها همیشه در یاد می‌مانند. حکایت اولین شهدای مدافع حرم همین است. اولین‌هایی که قطعا آخرین نیستند. راهشان ادامه دارد و یادشان همیشه در دل‌هاست.
کد خبر: ۲۳۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ - 23April 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اولین‌ها همیشه در یاد می‌مانند؛ اولین‌ها پرچمدار هستند و راه را نشان داده‌اند. برای دفاع از آرمان‌هایشان قبل از همه دست روی زانو گذاشته، پیشقدم شده و جلو رفته‌اند. مقابل دشمن سینه سپر کرده‌اند و خاک با خونشان رنگین شده است.
 
اولین شهید مدافع حرم ایران

مقابل این عنوان مدت‌هاست نام شهید محرم ترک نوشته شده است کسی که در دمشق و در 9/10/1390 به شهادت رسیده است. محرم ترک سال 1357 در روستای قاضی آباد شهرستان ازنای لرستان در دامنه زیبای اشترانکوه به دنیا آمده و بعد از شهادت، در بهشت‌زهرای تهران و قطعه 53 آرمیده است.

در باغ شهادت باز، باز است
اولین شهید مدافع حرم سال 95

همرزم شهید خواجه صالحانی یعنی شهید ابوالفضل راه چمنی هم که در بسیاری عملیات‌ها با او بود، عنوان اولین شهید مدافع حرم سال 95 را از آن خود کرده است. شهید راه چمنی مدت دو سال در دفاع از حریم اهل بیت، مشغول فعالیت در سوریه بود و فروردین  ماه 95 بر اثر ترکش خمپاره در العیس، جنوب غرب حلب به فیض شهادت نایل شد.
در باغ شهادت باز، باز است

اولین شهید مدافع حرم استان کرمان

سردار حاج محمد جمالی، اولین شهید مدافع حرم استان کرمان است. سردار جمالی، اواخر مرداد 92 به عنوان نیروی مستشاری برای کمک به ارتش سوریه راهی این کشور شد. اوایل سال 92 از شهید پرسیدند: برای رفتن به سوریه نظرت چیست؟ پاسخ داد: عالی است. من که از خدا می‌خواهم. چند ماه بعد، یعنی 12 آبان 92 نیز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

در باغ شهادت باز، باز است
 
اولین شهید مدافع حرم شهرستان نجف آباد

روح‌الله کافی‌زاده، از روزی که در آزمون‌های سپاه قبول شد،خدا را شکر کرد که لباس رزم بر تن کرده و به رهبر و نظام و اسلام خدمت می‌کند؛ مسیری که تا آن سوی مرزهای کشور هم ادامه داشت و شهادت را در 15 اردیبهشت 92 در سوریه نصیب او کرد.

در باغ شهادت باز، باز است
 
اولین شهید مدافع حرم هرمزگان

از شهید عبدالحمید سالاری، به عنوان اولین شهید مدافع حرم هرمزگان یاد می‌شود. پیکر این شهید والامقام در زادگاهش، روستای سیرمند شهرستان حاجی‌آباد آرام گرفته است. شهید عبدالحمید سالاری، آذر 94 در دفاع از حرم حضرت زینب(س) و در درگیری با گروه تروریستی داعش به شهادت رسید.

در باغ شهادت باز، باز است
 
اولین شهید مدافع حرم سال 96

این عنوان هم در چهارمین روز سال جدید به بسیجی شهید، سعید خواجه صالحانی رسید. شهید خواجه صالحانی از شهدای مدافع حرم شهرستان پاکدشت بود که چهار روز مانده به تولدش، در درگیری با نیروهای تکفیری به شهادت رسید.

در باغ شهادت باز، باز است 
 
اولین شهید مدافع حرم ایذه

این عنوان، بهمن 94 به روحانی شهید مصطفی خلیلی بلوطکی رسید. شهید بلوطکی در عملیات آزادسازی شهر الزهرا و نبل به دلیل اصابت موشک آرپی‌جی به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر مطهر وی پس از دو روز از تروریست‌های تکفیری پس گرفته شد.
 
در باغ شهادت باز، باز است

اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد

سردار شهید ستار اورنگ، اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد است. شهید اورنگ سال‌ها به عنوان مربی و فرمانده آموزشی در پادگان آموزشی تیپ 48 فتح و به عنوان فرماندهی لایق در رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت بود و در آموزش‌های تخصصی و هدف‌گیری یک رزمنده‌ای فوق‌العاده بود. شهید اورنگ در زمان جنگ، جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل 48 فتح و آخرین مسئولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود. شهید اورنگ در سوریه و در درگیری با تروریست‌های وهابی به دیدار حق شتافت.
 
در باغ شهادت باز، باز است
 
اولین شهید مدافع حرم شهرستان شهریار

این عنوان به سردار بسیجی شهید مصطفی صدرزاده، از شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و فرمانده گردان عمار از لشکر فاطمیون مدافع حرم در سوریه رسیده است. پیکر پاک این شهید مدافع حرم، بعد از تشییع در مسیر مصلای شهریار تا مقابل آستان امامزاده اسماعیل شهریار، در گلزار شهدای بهشت رضوان این شهر به خاک سپرده شده است.
 
در باغ شهادت باز، باز است
 
اولین شهید مدافع حرم ملایر

شهید حیدر ابراهیم‌خانی، از پاسداران گروه مهندسی رزمی 43 امام علی(ع) ملایر، اولین شهید مدافع حرم از شهرستان ملایر است. این شهید بزرگوار، 14 فروردین 95 در عملیات مستشاری و در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب و برای کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سوریه به دست تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسید.
 
در باغ شهادت باز، باز است

اولین شهید مدافع حرم شهرستان آباده

شهید حمید قاسم پور، دانشجوی بسیجی ای بود که به‌طور داوطلبانه عازم سوریه شد و اواسط فروردین سال 95 در خاک سوریه و در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها به شهادت رسید. پیکر این شهید والامقام در قطعه شهدای گلزار آباده به خاک سپرده شده است.
 
در باغ شهادت باز، باز است

اولین روحانی شهید مدافع حرم

حجت‌الاسلام محمدمهدی مالامیری، معروف به ابوقاسم یکی از روحانیون شهر مقدس قم بود که در دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) شامگاه دوشنبه 31 فروردین 1394، مصادف با اول ماه رجب، میلاد امام محمدباقر(ع) همراه با دیگر مجاهدان تیپ فاطمیون با شعار «کلنا عباسک یا زینب» در منطقه بصری الحریر در استان درعای سوریه به آرزوی دیرینه‌اش رسید و جامه فاخر شهادت بر تن کرد.
 
در باغ شهادت باز، باز است

منبع: جام جم
نظر شما
پربیننده ها