بازیان مطرح کرد؛

طرح مسکن حمایتی و اجتماعی کمیته امداد ابلاغ می‌شود/ ارائه خدمات مسکن به مناطق محروم با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مناطق محروم با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در اولویت دریافت خدمات مسکن هستند.
کد خبر: ۲۳۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 23April 2017
طرح مسکن حمایتی و اجتماعی کمیته امداد ابلاغ می شود/ مناطق محروم با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر در اولویت دریافت خدمات مسکن هستند
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «ابراهیم بازیان» مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن را  یکی از ضروری‌ترین و اولویت‌دارترین نیاز مددجویان دانست و گفت: در رویکرد جدید کمیته امداد در حوزه مسکن نگاه مبتنی بر تاثیرگذاری خدمت در سطح اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خانواده‌های مددجو را به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال مورد توجه و  رفع مشکل مسکن نیازمندان را در صدر امور اجرایی خود قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال 95 حوزه مسکن موظف شده است برنامه جامع تامین مسکن را تهیه کند که این برنامه در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود، افزود: ارتقای سکونت‌گاه‌های شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونت‌گاه‌های روستایی همواره مورد تاکید این نهاد است که امسال نیز پیگیری می‌شود.

بازیان با بیان اینکه مناطق محروم و شهری با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در اولویت دریافت خدمات مسکن هستند، ادامه داد: بهبود تدریجی مسکن مددجویان و خرید به جای تعمیر و بهسازی مسکن آنان در سیاست‌های جدید حوزه مسکن و همواره مورد تاکید این نهاد است.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد رعایت الگوی ایرانی- اسلامی در اسکان سالمندان و خانواده محوری را از مهم‌ترین نکات در سیاست‌های ابلاغی این نهاد دانست و افزود: اسکان مددجویان و افراد نیازمند وظیفه اصلی ما است، باید با کمک خیران و موسسات به سمت ارزان‌سازی و مناسب‌سازی مسکن حرکت کنیم.

وی در ادامه به سیاست‌های جدید کمیته امداد برای خانه دار شدن مددجویان اشاره  و مطرح کرد: سیاست جدید این نهاد برای تامین مسکن نیازمندان این است که مددجو از ودیعه معوض قرض‌الحسنه به جای حمایت‌های بلاعوض استفاده کند که  این ودیعه برای مناطق روستایی 15 میلیون و مناطق شهری 25 میلیون تومان برآورد شده است؛ البته این برنامه‌ریزی جدید تنها برای کمک به خرید مسکن نیازمندان نیست، چرا که رویکرد جدید ما حمایت برای اجاره و رهن مسکن است.

بازیان به اجرای برنامه‌های مورد نظر کمیته امداد در سال 95 اشاره و مطرح کرد: 72 هزار مورد خدمت عمرانی در حوزه مسکن در شهرها و روستاها به مددجویان ارائه شده که 62 هزار مورد آن به مرحله بهره‌برداری و تحویل رسیده است و 10 هزار مورد آن در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد ادامه داد: طی سال گذشته 19 هزار عملیات از قبیل خرید، احداث و مقاوم سازی منزل برای مددجویان انجام شده است که از این تعداد 11 هزار مسکن روستایی مقاوم سازی و 7 هزار و 200 واحد شهری خرید و احداث شده است؛ همچنین نزدیک به 44 هزار واحد در قالب تغییرات جزیی و کلی خدمت عمرانی به مددجویان ارائه شده است.

وی هزینه کرد اعتبار مورد نظر در حوزه مسکن 95 مددجویان را حدود 400 میلیارد تومان دانست و گفت: از رقم اعلام شده بالغ بر 107 درصد از  اعتبارات دولتی، 93 درصد از محل جمع آوری صدقات و 32 درصد از منابع اختصاصی برای این موضوع تخصیص پیدا کرده است.

بازیان در ادامه نشست با اشاره به بودجه مسکن کمیته امداد در سال 96 مطرح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است یک هزار میلیارد تومان در حوزه تامین مسکن مددجویان تامین هزینه شود، از اعتبارات مورد نظر 100 هزار مورد خدمت عمرانی تعریف شده که 10 هزار پروژه نیمه تمام، 33 هزار واحد مسکن برای خرید و ساخت و 60 هزار مورد تعمیرات را شامل می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در سال 96 با مشارکت خیران نیاز مسکن 100 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد که 16 درصد تمامی مددجویان تحت حمایت را شامل می‌شود، تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه مسکن نسبت به سال قبل بیش از دو برابر تعیین شده است، به ابلاغ طرح مسکن حمایتی و اجتماعی دولت اشاره و مطرح کرد: بر اساس این ابلاغیه پاشنه آشیل طرح تسهیلات بانکی است که اگر بانک‌ها در پرداخت به موقع تعلل کنند این طرح شکست می‌خورد و ما اکنون نگران همراهی نکردن بانک‌ها برای اجرای این طرح هستیم؛ اجرای این طرح مختص شهرها و دهک‌های پایین درآمدی است که باید بر اساس آن هر پنج سال 500 هزار واحد مسکونی ساخته شود.

بازیان در پایان گفت: کمیته امداد متقاضی خرید مسکن‌های مهر فاقد متقاضی است که در حال حاضر شش هزار واحد مسکونی شرایط واگذاری به این نهاد را دارد که ما نیز آمادگی خود ار برای خریداری این واحدها به وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار