«برجام»، خاورمیانه و اختلاف‌ها با روسیه محورهای مذاکرات «موگرینی» در مسکو

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به مسکو که فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود و دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در‌باره برجام، اوضاع خاورمیانه، و همچنین مسائل مورد اختلاف دو طرف از جمله تحریم‌های ضدروسی مذاکره می‌کند.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵ - 23April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت امور خارجه روسیه روز (یکشنبه) در بیانیه خود اعلام کرد: «لاوروف» و «موگرینی» عرصه‌های کلیدی روابط دوجانبه روسیه و اتحادیه اروپا و مسائل مهم دستور‌کار بین‌المللی را بررسی می‌کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: روابط کنونی شرایط  دشواری دارد و مساله اصلی مورد اختلاف دو طرف، فشارها و تحریم‌های غرب علیه روسیه است. نیروهای سیاسی ضدروسی در اتحادیه اروپا همیشه اتهام‌های واهی و ادعاهای تلاش مسکو برای تضعیف این اتحادیه و تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات در کشورهای اروپایی را مطرح می‌کنند.

بیانیه افزوده است: به نوبه خود رفع اختلافات موجود با اتحادیه اروپا را ضروری می‌دانیم. علاقه‌مند به موقعیت پایدار، باثبات و قابل پیش‌بینی و مستقل این اتحادیه هستیم که شریک اصلی تجاری و اقتصادی روسیه محسوب می‌شود و 45 درصد تجارت خارجی کشور با اتحادیه اروپا انجام می‌گیرد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه با تاکید بر آمادگی این کشور برای ازسرگیری همکاری‌های گسترده با اتحادیه اروپا در عرصه‌های مختلف برای مذاکرات مشروح با «موگرینی» در مورد همکاری‌ها ابراز امیدواری کرده است.

بیانیه می‌افزاید: موضوع‌های بین‌المللی مذاکرات سفر «موگرینی» به مسکو برجام و وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، اوضاع اوکراین، غرب بالکان، بحران سوریه، مسائل عراق ، لیبی و خاورمیانه است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: مسکو برای ادامه هماهنگی مواضع در‌باره اجرای برجام آمادگی دارد.

در پایان بیانیه همچنین به مساله اوکراین به عنوان اختلاف مهم روسیه و اتحادیه اروپا اشاره و ابراز امیدواری شده است که این اتحادیه به اقدام‌های «کی یف» که تعهدهای خود را در توافق نامه «مینسک» اجرا نمی‌کند، توجه کرده و از آن چشم‌پوشی نکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار