دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس دائمی می شود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی از دائمی شدن دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در طول سال برای جاری و ساری ساختن فرهنگ دفاع مقدس خبر داد و از همه دستگاه ها و سازمان ها خواست تا ارتباط بیشتری با دبیرخانه مذکور در طول سال داشته تا برنامه های متنوع و موثری تهیه و تدوین گردد.
کد خبر: ۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ - 28August 2013

دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس دائمی می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارشنبه گذشته (سی ام مرداد ماه) اولین جلسه بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور استاندار خراسان رضوی و ریاست ستاد و نیز اعضاء و روسای کمیته های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر ستاد مذکور، ضمن تشریح رویکرد برنامه های جاری به برنامه ریزی روسای کمیته ای ستاد در تنظیم برنامه ها بر اساس برنامه های تبلیغی و تبیینی اشاره کرد و از دستگاه های مسئول و نهادهای مردمی خواست تا نسبت به برنامه های جذاب و غیر تکراری و موثر، به ویژه برای جوانان تلاش نمایند.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با اشاره به روشن شدن تکلیف زمین  و یا دایر نمودن باغ موزه های دفاع مقدس در همه استان ها از استاندار خراسان رضوی خواست تا نهایت تلاش و همت خود را در این زمینه با همدلی و همکاری همه سازمان های ذیربط مصروف دارد.

 درادامه امیری، جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به تشریح برنامه های ارسالی از سوی روسای کمیته های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و بر آموزش نیروها بویژه مدیران- روحانیون و معلمان در جامعه تاکید نمود.

وی به تشریح برنامه های پیشنهادی دستگاه ها پرداخت و از دائمی شدن دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در طول سال برای جاری و ساری ساختن فرهنگ دفاع مقدس خبر داد و از همه دستگاه ها و سازمان ها خواست تا ارتباط بیشتری با دبیرخانه مذکور در طول سال داشته تا برنامه های متنوع و موثری تهیه و تدوین گردد.

 در ادامه جلسه هر یک از روسای کمیته های ستاد به طرح برنامه های خود پرداخته و گزارشی از برنامههای جاری و مصوبات کمیته مرتبط با خود را ارائه نمودند.

فضا سازی شهری، تولیدات رسانه ای، مسابقات فرهنگی، برنامه های ویژه بزرگداشت سالگرد سردار شهید محمود کاوه در یازده شهریور، آموزش معلمان، مدیران و روحانیون، حضور راویان در مدارس، دانشگاهها، ادارات، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهداء، رژه نیروهای مسلح، برپایی ایستگاه های صلواتی و نمایشگاه ها، برگزاری جنگ های جذاب در پارک های سطح شهر در طول هفته دفاع مقدس از جمله مهم ترین برنامه های بزرگداشت این هفته اعلام گردید.

در پایان استاندار خراسان رضوی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن تقدیر و تشکر از مدیران دستگاه ها و روسای کمیته های ستاد به خاطر تشریح برنامه های خود و حرکت به سوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ایشان خواست تا نسبت به برنامه های عمیق و جذاب و بلند مدت همت بیشتری داشته باشند.

وی یکی از این اقدامات و مسئولیت های روسای کمیته های ستاد به خاطر تشریح برنامه های خود و حرکت به سوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از ایشان خواست تا نسبت به برنامه های عمیق و جذاب و بلند مدت همیت بیشتری داشته باشند. وی یکی از این اقدامات  و مسئولیت های روسای کمیته ها  و دبیران آنها را ارزیابی برنامه های اجرائی دانست و تاکید نمود باید میزان تاثیر گذاری هر برنامه پس از اجراء مشخص و ارزیابی شود تا در سالهای آتی از تکرار برنامه های بی ثمر پرهیز شود.

فروزان مهر از تشکیل دبیرخانه ستاد و فعال نمودن آن در طول سال استقبال نمود و همکاری و مساعدت همه دستگاهها را با دبیرخانه مذکور مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین از روشن شدن تکلیف زمین باغ موزه دفاع مقدس در آینده نزدیک خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها