مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز:

ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارد می‌تواند به گفتمان فرهنگی تبدیل شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند می‌توانند در فضای فرهنگی جامعه با قالب مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شوند
کد خبر: ۲۳۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ - 25April 2017
نسل جوان با مطالعه کتب دفاع مقدس این فرهنگ را انتقال خواهد دادبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سردار ابوالفضل اسلامی در مورد انتشار و مطالعه آثار ادبی با موضوع «فرهنگ ایثار و شهادت» و «هشت سال دفاع مقدس» اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حماسه هشت سال دفاع مقدس را گنجینه بسیار غنی و ذخیره‌ای بسیار عظیم در تاریخ ایران دانسته و انتشار آثار ادبی اعم از خاطرات، داستان، اشعار و... در این حوزه را زمینه‌ای مناسب برای انقلاب درونی در دل و جان جوانان امروز ایران می‌دانند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز افزود: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که در مقطع زمانی خاصی به عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهمیت حفظ آن‌ها مسئله‌ای اجتماعی و فرهنگی است. مسئله‌ای که لازم است تا با برخورد مناسب از سوی برنامه‌ریزان فرهنگی، در جریان اشاعه فرهنگی جامعه قرار گیرد.

سردار اسلامی خاطرنشان ساخت: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند می‌توانند در فضای فرهنگی جامعه با قالب مناسب به عرصه گفتمان فرهنگی وارد شوند که یکی از این قالب‌های مهم و تاثیرگذار «کتاب» است.

وی بیان داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز پس از تاسیس انتشارات «حنظله» در سال 1391 اقدام به حمایت، تالیف، تدوین و چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس در دو رده سنی کودکان و بزرگسالان نموده است که با بهره‌مندی از همکاری نویسندگان مطرح این حوزه توانسته با آثار خود در جشنواره‌های مختلف ادبی مانند دو سالانه کتاب دفاع مقدس در سال‌های 91 و 92 در سه حوزه نامزد دریافت تندیس بهترین کتاب دفاع مقدس گردد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در پایان گفت: امیدواریم نسل جوان با مطالعه ارزش‌های اخلاقی و معنوی به یادگار مانده از حماسه‌های قهرمانان زن و مرد ایران در هشت سال دفاع مقدس بتواند این ارزش‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها