مطمئنیان به دفاع پرس خبر داد؛

ارسال 662 اثر به دبیرخانه ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش

دبیر اجرایی ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارسال 662 اثر به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: 99 درصد این آثار توسط ارتشی‌ها نگاشته شده است.
کد خبر: ۲۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 24April 2017
ارسال 662 اثر به دبیرخانه ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش«علی مطمئنیان آرانی» دبیر اجرایی ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، از برگزاری این همایش در روز 14 تیرماه امسال همزمان با «روز قلم» توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان عالی رتبه آجا و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
 
وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتش، تقدیر از پژوهشگران متعهد و شایسته در داخل و خارج ارتش برای تالیف و ترجمه کتب، حمایت از نویسندگان برتر و پشتیبانی از آنان، فراهم کردن زمینه تقویت فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در پیشبرد فرهنگ تولید و نشر کتاب در ارتش و جامعه برشمرد.
 
دبیر اجرای همایش اندیشه و قلم ارتش خاطرنشان کرد: شناسایی فرهیختگان و اهل قلم ارتش به منظور فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت فرهنگی و تشویق و ترغیب نویسندگان نظامی و فراهم آوردن امکانات و ارائه تسهیلات به افراد اهل قلم غیر نظامی که دارای آثار مرتبط با موضوعات ارتش هستند و شناسایی مراکز انتشاراتی که در رابطه با ارتش فعالیت داشته‌اند و همچنین تعامل و ارتباط سازنده با آنان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی همچنین اظهار داشت: برنامه ریزی، پشتیبانی و حمایت برای چاپ، نشر و توزیع آثار اهل قلم ارتش نیز یکی دیگر از اهدافی است که در این همایش پیگیری خواهد شد.

مطئمنیان با اشاره به اینکه آثار ارائه شده به این همایش شامل تألیف، تدوین و ترجمه کتاب است، گفت: 662 اثر از 331 نویسنده در 12 رشته «ادبیات (شعر)»، «ادبیات (داستان و رمان)»، «دفاع مقدس»، «معارف اسلامی و معارف دینی»، «فرماندهی و فناوری نظامی»، «تاریخ»، «مدیریت»، «جامعه شناسی»، «علوم پزشکی، روانشناسی و ورزشی»، «ترجمه»، «علمی و آموزشی» و «علوم سیاسی و روابط بین الملل» به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
 
دبیر اجرایی همایش اندیشه و قلم ارتش در پایان از رشد تقریبا دو برابری آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش نسبت به دوره اول همایش خبر داد و عنوان کرد: آثار دریافتی برای داوری به هیات داوران ارسال شد که از بین آثار دریافتی تنها 6 عنوان از خارج ارتش بوده و دیگر آثار توسط کارکنان، خانواده‌های آنان و بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی نگاشته شده است.
 
انتهای پیام/211 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار