مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبر داد؛

رونمایی از 10 جلد کتاب دفاع مقدس در سالروز فتح خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: در سوم خردادماه از 10 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ - 24April 2017
به گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ مهدی طاهرخانی در جلسه هماهنگی گرامیداشت روز سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس که صبح امروز در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قزوین برگزار شد، با تبریک فرارسیدن عید بزرگ مبعث پیامبراکرم (ص) اظهار داشت: امسال سی و پنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات «الی‌ بیت‌المقدس» را در پیش داریم، که در این ایام همانند سال‌های گذشته مراسم متعددی با حضور مسؤولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: عملیات آزادسازی و فتح خرمشهر در سال 1361 با رمز یا علی‌ ابن‌ابیطالب (ع) در منطقه عمومی خرمشهر در غرب رودخانه کارون در چهار مرحله شکل گرفت و پیروزی بزرگی را برای نظام جمهوری اسلامی در این عملیات به دست آمد و این عملیات سرآغاز عملیات‌های بزرگ، مهم و غرورآفرین شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: عملیات بیت‌المقدس در چهار مرحله در سه قرارگاه قدس، نصر و فتح و زیر نظر قرارگاه کربلا آغاز شد و پس از بیست و پنج روز عملیات و 575 روز محاصره و اسارت در سوم خرداد ماه سال 1361 با 35 هزار کشته و اسیر از سوی دشمنان خرمشهر آزادسازی و فتح شد و به آغوش وطن بازگشت.

طاهرخانی تصریح کرد: باید نسل نوجوان و جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان با دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و در این مسیر گام بردارند.

این مسؤول با اشاره به هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: فضاسازی عمومی سطح شهر، برگزاری مراسم صبحگاه نیروهای مسلح همانند سال‌های گذشته که برای سال جاری با مسؤولیت سپاه انجام می‌شود، سخنرانی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس پیش از خطبه‌های نماز جمعه به منظور تبیین رشادت‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس و دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

از 10 جلد کتاب دفاع مقدس در سالروز آزاد سازی خرمشهر رونمایی می شود 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مراسم شب خاطره، صدور بیانیه، نواختن زنگ مقاومت و پیروزی ساعت 11 در مدارس استان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت گرامیداشت روز سوم خرداد ماه است.

طاهرخانی با بیان اینکه در سال گذشته کلنگ مرکز فرهنگی دفاع مقدس با عنوان باغ موزه در بوستان باراجین قزوین به زمین زده شد، تصریح کرد: موضوعات و مسائل مرتبط با ساخت این مرکز در قالب مطالعات و طراحی انجام شده و بوده هم به تصویب رسیده و در سوم خرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی این مرکز به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته تعداد 10 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در قالب زنان ایثارگر، خاطرات رزمندگان و تاریخ شفاهی دفاع مقدس تهیه شده که در سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین با بیان اینکه تعداد 62 شهید گمنام در استان قزوین تشییع و تدفین شده‌اند، عنوان کرد: این شهدای گمنام دارای یادمان بوده و در کنار مزار این شهدا مراسمات ویژه برگزار می‌شود.

از 10 جلد کتاب دفاع مقدس در سالروز آزاد سازی خرمشهر رونمایی می شود 

طاهرخانی با اشاره به شعار برنامه‌های سوم خردادماه که با عنوان «من انقلابی‌ام» نامگذاری شده است، ادامه داد: مراسمات متعدد برای شهدای مدافع حرم استان قزوین هم در این ایام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها