حجت الاسلام شهیدی:

نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت مانع تجاوز دشمنان به کشور شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضور جوانان در دفاع مقدس و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت مانعِ دست‌درازی دشمن به کشور شده است.
کد خبر: ۲۳۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 24April 2017

نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت مانع تجاوز دشمنان شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختتامیه اولین جشنواره «نامه ای به یک شهید» اظهار داشت: 2 هزار و 871 شهید قبل از پیروزی انقلاب داشتیم که به واسطه آنان بنیاد شهید تشکیل و دو کار عمده‌ی رسیدگی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ شهید، ایثار و شهادت به آن سپرده شد.

وی افزود: در حدود 220 هزار شهید از قبل انقلاب تا به امروز تقدیم انقلاب شده است. رسالت عمده ما این است که بتوانیم فرهنگ شهادت را که عامل اصلی شکست دشمنان است زنده نگه داریم. این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و باید برای رشد آن تلاش کنیم.

حجت الاسلام شهیدی افزود: امسال بالای 50 درصد از مردم با روز شهید آشنا شده اند. از جمله برنامه های این روز در سال 95 کنگره بین المللی شهید بود که از 32 خانواده شهید در کشورهای اسلامی دعوت شد و یکی از برنامه های ویژه امسال برگزاری جشنواره نامه ای به یک شهید بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و حضور جوانان در میدان های نبرد باعث شد تا امروز دشمن قصد دست درازی به کشور نداشته باشد.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها