گزارش سخنگوی وزارت کشور از نشست هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت:‌ فضای رسانه‌ای و مجازی در آستانه انتخابات رصد می‌شود و به موارد تخلف با همکاری قوه قضاییه رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۲۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ - 24April 2017
گزارش سخنگوی وزارت کشور از نشست هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور پس از پایان دومین نشست هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران به تشریح نشست امروز این هیئت پرداخت که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

- فضای رسانه‌ای و مجازی در آستانه انتخابات رصد می‌شود و به موارد تخلف با همکاری قوه قضاییه رسیدگی می‌شود.

- مطابق ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی فعالیت می‌کند.

- در جلسه امروز رییس و دبیر ستاد انتخابات کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در روزهای گذشته و برنامه‌های آینده ستاد انتخابات کشور را به اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ارائه کردند.

- جلسات هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری به صورت هفتگی برگزار می‌شود و در هفته منتهی به برگزاری انتخابات تعداد جلسات این هیات افزایش می‌یابد.

- در جلسه امروز اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری سوالاتی داشتند که به آنان پاسخ داده شد و در جریان تمامی اقدامات ستاد انتخابات کشور قرار گرفتند.

- در این نشست گزارش تمامی مراحل انتخابات و نحوه تبلیغات انتخاباتی و گزارشی درباره موارد پیش‌بینی شده از جمله صندوق های سیار، امکانات و نیروهای انسانی برای برگزاری انتخابات به هیات اجرایی مرکزی ارائه شد.

- سیاست‌های کلی مدنظر این است که تعداد صندوق‌های سیار حدالامکان کمتر شود و سعی کردیم با هیئت‌های اجرایی هماهنگ کنیم تا مکان‌هایی که نیاز به صندوق سیار دارند را شناسایی و اعلام کنند.

- البته ما تنها برای انتخابات ریاست جمهوری صندوق سیار داریم؛ چراکه هر روستا برای انتخابات شوراها یک حوزه انتخابیه محسوب می‌شود و ما صندوق سیار نداریم.

- در این زمینه مواردی که نیاز به پیشگیری و پیش‌بینی بوده را درقالب دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور و شورای امنیت به مراجع مربوطه ابلاغ شده است.

- با توجه به تجربیات بسیار خوبی که از انتخابات گذشته داریم سعی کردیم با رویکرد پیشگیرانه فضای امن و آرامی را فراهم کنیم تا در این فضا نامزدهای هر سه انتخابات بتوانند برنامه‌های خود را اعلام و بستر امن بتواند زمینه ارتقای شایسته گزینی که در سیاست‌های کلی انتخابات مورد تاکید رهبر معطم انقلاب قرار گرفته فراهم شود.

- در کنار موضوع نظارتی بر فضای رسانه‌ای و مجازی داریم و مواردی که با تذکر قابل حل باشد تذکر داده شده و می‌شود و مواردی که به پیگیری قضایی نیاز داشته باشد با همکاری ستاد پیشگیری از جرایم و وقوع تخلفات انتخاباتی در قوه قضاییه داریم موارد را منعکس می‌کنیم تا مر قانون در تمامی مراحل رعایت شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار