نبرد فراگیر تهران و مسکو با صهیونیست‌ها در درعا/ منطقه‌ای که باید «سوری» بماند

همزمان با افزایش کمک‌های آمریکا و انگلیس به جبهه النصره در راستای ایجاد منطقه خودمختار در جنوب سوریه، ایران و روسیه مبارزه اطلاعاتی و نظامی برای مقابله با این توطئه را شدت بخشیدند.
کد خبر: ۲۳۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ - 24April 2017
نبرد فراگیر تهران و مسکو با صهیونیست‌ها در درعا/ منطقه‌ای که باید «سوری» بماندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آتش جنگ در جبهه های درعا، حماة و دیرالزور سوریه شعله ور است و ارتش سوریه حملات خود را به مواضع تروریست های مورد حمایت محور ارتجاع عربی و آمریکا شدت بخشیده است؛ بخصوص در درعا که هم اینک زیر ذره بین آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی قرار دارد.

گزارش های رسانه ای و اطلاعاتی از تحرکات آمریکا، انگلیس و اردن در برخی مناطق حضور گروه های تروریستی در درعا خبر می دهند. این گروه ها در حال شناسایی جغرافیای منطقه و خطوط درگیری هستند.

اما مساله قابل توجه این است که جبهه النصره در بسیاری از مناطق درعا حضور دارد و با این وجود آمریکا و انگلیس کارشناسانی نظامی به آنجا فرستاده اند که نشانه وجود همکاری بین واشنگتن و لندن با جبهه النصره است و هدف از این تحولات تقویت حضور غربی ها در جبهه جنوب سوریه است.

همزمان صداها در محافل صهیونیستی درباره الحاق جولان به سرزمین های اشغالی بالا رفته و تل آویو ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با ایران بار دیگر انگشت اتهام را به سوی دمشق دراز کرده و مدعی است که سوریه انبار بزرگی از تسلیحات شیمیایی در اختیار دارد.

در همین راستا بر پایه اطلاعاتی موثق، در مرحله نخست اسرائیل مسئول حمایت لجستیک، اطلاعاتی و درمانی از گروه های تروریستی حاضر در نوار مرزی با سرزمین های اشغالی شده و اتاق عملیات اسرائیلی، غربی و اردن بر کار گروه های تروریستی در آنجا نظارت دارد تا ساعت صفری که آمریکا با همکاری انگلیس در درعا معین خواهد کرد سر برسد.

درگیری های کنونی در درعا نشانه وجود توطئه آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و عربی در این منطقه است بخصوص که بسیاری از تحلیلگران غربی گفتند که نقشه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت از گروه های تروریستی برای ایجاد منطقه خودمختاری است که مقدمه رسیدن به مرحله انتقالی و به دنبال آن تغییر رهبری سوریه را فراهم کند

قرار است درعا اولین منطقه ای باشد که در آنجا ایجاد منطقه خودمختار آزمایش شود و به موازات آن هم در شمال سوریه آمریکا به حمایت از شبه نظامیان کُرد و برخی دیگر از گروه های مسلح عربی ادامه می دهد.

اما در خصوص محور روسیه-سوریه و ایران نیز این محور آمادگی های خود را برای مقابله با نقشه خصمانه مذکور تکمیل کرده و این امر در تشدید حملات هوایی به مواضع تروریست ها در درعا و تمرکز اطلاعاتی روسیه بر این جبهه نمود دارد.

ایران نیز در مقام متحد دمشق نسبت به تلاش های رژیم صهیونیستی، غربی ها و کشورهای عربی برای ممانعت از رسیدن مقاومت لبنان به نوار مرزی اراضی اشغالی سوریه کاملا هوشیار هستند.

در همین راستا، مسکو، دمشق و تهران به هر شکلی برای بستن راه به روی آمریکا تلاش می کنند از جمله اینکه بر آزادی درعا تمرکز کرده و سامانه دفاع هوایی و مراکز رهگیری عملیاتی را تقویت کرده و به عملیات نظامی در دیگر جبهه های جنوب بخصوص در حومه دمشق و غوطه شرقی ادامه می دهند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار