آسمانی‌ها/ 2

از دروغ‌پردازی بپرهیزید و نسبت به ولایت وفادار باشید

اینجانب به برادران و خواهرانم وصیت می‌کنم نماز اول وقت را سر لوحه همه کارهای خود قرار داده و از دروغ و دروغ‌پردازی بپرهیزید. در پیشرفت علم کوتاهی نکنید. نسبت به ولایت و ولایت‌پذیری وفادار بوده زیرا دین اسلام بدون تبعیت از امام و پیشوا معنا ندارد.
کد خبر: ۲۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۷ - 26April 2017
نسبت به ولایت و ولایت‌پذیری وفادار باشیدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، شهید «البرز اکرم‌کیش» در نخستین روز از مهر سال 1355 در روستای «گاودانه لوداب» از توابع «لوداب» شهرستان «بویراحمد» و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوره‌ ابتدایی را در روستای «اشکفت‌سیاه» و راهنمایی را در روستای «دهنو» گذراند. مقطع دبیرستان را نیز در روستای «گراب» به پایان رساند.

وی به سبب مشکلات زندگی و کمبود امکانات، به امور کشاورزی و دامداری پرداخت تا در تأمین معاش خانواده سهیم باشد. پس از طی تحصیلات مقدماتی، دوره‌ مقدس سربازی را در پادگان مرکز زرهی شیراز گذراند. با عشق و علاقه‌ و به منظور پاسداری از امنیت و آرامش جامعه، به استخدام نیروی انتظامی درآمد. اوایل خدمت خود را در شهرستان «دنا» سپری نمود و سپس به «مارگون» رفت و آز آنجا به شهرستان‌های استان فارس منتقل شد تا در حفظ ثبات امنیتی منطقه سهمی داشته باشد.

شهید اکرم‌کیش در اواخر دوران پرافتخار حضور در نیروی انتظامی، به بندر «خمیر» استان هرمزگان اعزام شد و به واسطه‌ تلاش و شجاعت بی‌نظیرش در مأموریت‌های حساس و خطرناک شرکت می‌کرد. سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر در واپسین فراز حیات خویش، در تاریخ 19 فروردین سال 1390 در درگیری با قاچاقچیان مسلح در سه‌راهی «کنجی» بخش «کهورستان» از توابع شهرستان خمیر به فیض شهادت نایل آمد.

بخشی از وصیت‌نامه‌ شهید اکرم‌کیش:

به نام الله، پاسدار حرمت خون شهدا

سلام و درود می‌فرستم به محمد مصطفی(ص) و اهل بیتش، سلام و درود می‌فرستم خدمت شهدای صدر اسلام تاکنون به خصوص شهدای دشت کربلا، شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا (قدس سره)، سلام و درود می‌فرستم بر رهبر معظم انقلاب اسلامی جانشین به حق امام راحل.

اینجانب به برادران و خواهرانم وصیت می‌کنم نماز اول وقت را سر لوحه همه کارهای خود قرار داده و از دروغ و دروغ‌پردازی بپرهیزید. در پیشرفت علم کوتاهی نکنید. نسبت به ولایت و ولایت‌پذیری وفادار بوده زیرا دین اسلام بدون تبعیت از امام و پیشوا معنا ندارد. به پدر و مادرتان احترام بگذارید. صله رحم را همیشه انجام داده، نسبت به اقارب و اقوام مهربان باشید [و] در حد توان سرکشی نمایید.

خوشحالی من بعد از این عرایض، پیشرفت علم [و] تقوا[ی] بچه‌هایم می‌باشد. آرزو دارم روزی پسرم علی را در قله‌های اوج پیشرفت علم و دانش ببینم. همه شماها را به خدا می‌سپارم. همواره خدا را در نظر بگیرید و خداترس باشید.

بیوگرافی شهید:

نام و نام خانوادگی: البرز اکرم‌کیش

محل تولد: روستای گاودانه

نام پدر: فرود

تاریخ تولد: 1355

تاریخ شهادت:1390

محل شهادت: هرمزگان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار