اردن برای عملیات نظامی در جنوب سوریه آماده می‌شود

اردن با حضور نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی، برای عملیات نظامی در جنوب سوریه آماده می‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ - 25April 2017
اردن برای عملیات نظامی در جنوب سوریه آماده می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اردن با حضور نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی برای عملیات نظامی در جنوب سوریه آماده می شود.

تحرکات نظامی مرزی اردنی- انگلیسی- آمریکایی در مرزهای جنوبی سوریه با شعارهای مختلف از جمله مبارزه با داعش صورت می گیرد.

در آستانه دیدار عبدالله دوم شاه اردن با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این تحرکات، ابعاد فزاینده ای به خود گرفته است. کاهش فشارها بر ارتش سوریه در دیگر جبهه های نبرد و برتری دمشق و متحدانش باعث شده است تا بار دیگر تلاش هایی برای آغاز عملیات به طرف پایتخت سوریه صورت گیرد. گروه های مسلح در جنوب سوریه تاکنون چند بار زیر نظر اتاق عملیات موک در اردن برای رسیدن به دمشق زیر نظر مستقیم آمریکا تلاش کرده اند.

این بار نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی پایگاه التنک را گسترش دادند تا استفاده از آن به عنوان پایگاه اصلی برای عملیات بی سابقه در چند ماه آینده امکان پذیر باشد. واشنگتن و لندن، همزمان سلاح های زیادی را در اختیار گروه های مسلح نزدیک به اردن قرار می دهند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه این تحرکات را بخشی از طرح اردن برای اعزام نیرو به جنوب سوریه با هماهنگی آمریکا دانست. واشنگتن برنامه های خود را برای دخالت ضد حکومت سوریه به ویژه پس از حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات پنهان نمی کند.

اردن به طور رسمی، آماده شدن برای دخالت در جنوب سوریه را تکذیب کرده اما همه اطلاعات و گزارش های میدانی این مسئله را ثابت می کند. ایمن العاصمی عضو فرماندهی ارتش آزاد در جبهه جنوبی سوریه چند روز پیش اعلام کرد دخالت نظامی منطقه ای با حمایت آمریکا امکان پذیر است اما در درجه اول ضد داعش نخواهد بود، هر چند که امکان دارد این مسئله را پوششی برای عملیات خود اعلام کند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار