العهد گزارش داد؛

«تل‌آویو» از آزادسازی کامل «سوریه» می‌ترسد

دولت جعلی رژیم صهیونیستی از آزادسازی کامل سوریه به دست محور مقاومت احساس نگرانی می‌کند.
کد خبر: ۲۳۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 26April 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش اسرائیل هر نوع پیروزی کامل ارتش سوریه در بازپس‌گیری سرزمین‌های تحت اشغال تروریست‌ها را در زمان حال، منتفی می‌داند. در عین حال فرماندهی ارتش رژیم اشغالگر قدس عقیده دارد که تروریست‌ها نیز از توان کافی برای اجرای حملات سنگین علیه دولت سوریه برخوردار نیستند.

با این وجود، حمله هوایی ارتش آمریکا به پایگاه ارتش سوریه در منطقه شعیرات را باید به نوعی اجابت به درخواست صهیونیست‌ها پیرامون مداخله آمریکا در فضای جنگی موجود در سوریه دانست. اگرچه مداخله نظامی دولت روسیه به نفع بشار اسد، فشار بسیار سنگینی بر تروریست‌ها و حامیان آنان وارد کرد. با توجه به اوضاع کنونی، دولت اسرائیل دو استراتژی را در مورد تحولات میدانی موجود در سوریه، در پیش می‌گیرد:

1- آمریکا به حمله به پایگاه شعیرات اکتفا نکرده و راهکار نظامی گسترده‌ای را جهت تغییر کامل اوضاع در جبهه‌های نبرد در سوریه در پیش می‌گیرد. این راهکار به طور کامل در راستای منافع اسرائیل خواهد بود.

2- آمریکا از طریق مذاکره و گفت‌وگو با روسیه، که البته در سایه تهدید نظامی و تحریم مسکو انجام می‌شود، به راهکاری مشترک دست می‌یابد. این راه حل نیز نظیر گزینه قبلی، بر اساس منافع تل‌آویو در سوریه مطرح خواهد شد.

اسرائیل با توجه به شرایط کنونی دو راه را پیش‌روی قضیه سوریه می‌داند:

اول اینکه وضع با همین حالت فعلی یعنی ادامه پیدا کند که در این صورت، باز همچنان اوضاع به ضرر اسرائیل خواهد ماند.

دوم اینکه واشنگتن همان‌طور که در استراتژی اول بیان شد، اقدام به مداخله نظامی به شکل گسترده بکند که این موضوع سبب تشدید هرچه بیشتر روابط آمریکا با روسیه خواهد شد و مسکو را هرچه بیشتر به محور مقاومت نزدیک خواهد کرد.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار