مقام یمنی:

سردرگمی آمریکا در نجات عربستان از باتلاق یمن/ تل‌آویو پایان جنگ را نمی‌خواهد

أنور حسین حامد با تاکید بر اینکه هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای مقاومت انصارالله در یمن، سعودی‌ها را وادار به ادامه جنگ کرده گفت: آمریکا در یافتن راه نجات برای عربستان از باتلاق یمن سردرگم شده است.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 26April 2017
سردرگمی آمریکا در نجات عربستان از باتلاق یمن/ تل‌آویو پایان جنگ را نمی‌خواهدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «أنور حسین حامد» مسئول استان الحدیده یمن سفر اخیر وزیر دفاع آمریکا به عربستان را افشاگر روابط محکم بین 2 کشور و شدت نگرانی آنها از توانمندی ارتش و کمیته های مردمی یمن دانست.

حامد با اشاره به تلاش آمریکا برای پیدا کردن راه خروج عربستان در مقام مهم‌ترین متحد عرب خود در منطقه از باتلاق یمن گفت: به نظر می رسد جیمز متیس در ریاض به دنبال راضی کردن عربستان در فیصله دادن جنگ مستقیم در یمن و پیاده کردن راهبردهای دیگری برای سرکوب انقلاب یمن بود.

مقام یمنی، پایان تجاوز نظامی عربستان علیه یمن را بنا به تاکید تحلیلگران یمنی و عربی بعید خواند و گفت: عربستان میلیاردها دلار از ابتدای جنگ علیه یمن هزینه کرده و خاتمه دادن به این جنگ بدون رسیدن به دستاورد و نتایجی مثبتی ولو 10 درصد از اهدافی که از ابتدای جنگ ترسیم کرده بود به مثابه شکست مفتضحانه مدعی رهبری جهان عرب در برابر چشم جهانیان است.

حامد افزود: امروز با گذشت 25 ماه از ابتدای تجاوز نظامی عربستان علیه یمن سفر مقامات سعودی و آمریکایی بین دو کشور ادامه دارد تا راه حلی منطبق بر تمایلاتشان و در راستای قوانین بین المللی ایجاد شده و توجیهی برای مداخله نظامی آمریکا در یمن پیدا شود به گونه ای که در آینده با محکومیت طرف های مختلف روبرو نشود.

حامد گفت: اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره مخالفت کشورش با آنچه حضور حزب الله دیگری در یمن خواند نشانه بطلان ادعاهای عربستان درباره تلاش برای بازگرداندن مشروعیت دولت منصور هادی در یمن است.

مقام یمنی گفت: در واقع سعودی ها نمی خواهند آنهایی که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند و دارای فرهنگ قرآنی هستند، مهم ترین آبراهه در جهان یعنی باب المندب  را تحت سیطره خود بگیرند

حامد تصریح کرد: رابطه بین دشمن صهیونیستی و رژیم آل سعود روشنگر اهداف تاسیس رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه است و حضور اندیشه های مقاومت در همسایگی این دو رژیم به مثابه کابوسی برای آنهاست.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نمی خواهد دستاوردهای مقاومت حزب الله این بار در یمن محقق شود، گفت: صهیونیست ها اجازه شکست آل سعود در یمن را نمی دهند بنابراین عربستان با ادامه حملات خود و بخصوص تحرکاتش در سواحل غربی یمن نشان داده که تسلیم اراده آمریکا برای توقف تجاوز به یمن نمی شود.

مقام یمنی گفت: صهیونیست ها و سعودی ها نمی دانند که نتایج پیروزی یمنی ها چهره منطقه را بسیار بیشتر از نتایج پیروزی حزب الله در جنگ تابستان 2006 متحول خواهد کرد.

حامد گفت: با این حساب آمریکا هم همسو با سعودی ها و صهیونیست ها برای نبرد جدید در یمن و مداخله مستقیم در این کشور آماده می شود که این امر می تواند اوضاع یمن را وخیم تر کرده و اوضاع انسانی در این کشور را تا حد زیادی پیچیده کند.

مقام یمنی با اشاره به تلاش آمریکا برای سیطره بر باب المندب گفت: توماس ماونتین، نویسنده آمریکایی در همین راستا گفته که آمریکا از پایگاه بزرگ خود در جیبوتی برای حمله به یمن استفاده خواهد کرد و با به فراموشی سپردن وقایع تاریخی و درس های گذشته نتایج فاجعه باری را رقم می زند.

حامد گفت: آمریکا گمان می کند می تواند با مداخله نظامی احتمالی در یمن عربستان را از باتلاق یمن نجات بدهد بخصوص که هیچ کدام از اهداف عربستان در جنگ علیه یمن محقق نشده است.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها