نویسنده کتاب «چشم آسمان روشن» مطرح کرد؛

«چشم آسمان روشن»؛ روایتی از زندگی خلبان شهید «بشیری موسوی»

«فرزاد بیات موحد» گفت: کتاب خاطرات شهید «سید عبدالله بشیری موسوی» از مصاحبه با دو برادرش، سید جواد و سید جلال شروع شد. سپس به دوستانش نوبت رسید، پس از آن با مادر و همسر شهید مصاحبه کردم که ناگفته هایی از زندگی این شهید بزرگوار را بیان کردند.
کد خبر: ۲۳۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸ - 06May 2017
اولین خلبان شهید انقلاب اسلامی در زنجان///نمایشگاه کتاببه گزارش دفاع پرس از زنجان، «فرزاد بیات موحد» نویسنده کتاب «چشم آسمان روشن» با اشاره به اینکه موضوع این کتاب زندگی نامه و خاطرات خلبان شهید «سید عبدالله بشیری موسوی» می‌باشد، اظهار داشت: کتاب خاطرات شهید از مصاحبه با دو برادرش، سید جواد و سید جلال شروع شد. سپس به دوستانش نوبت رسید، پس از آن با مادر و همسر شهید مصاحبه کردم که ناگفته هایی از زندگی این شهید بزرگوار را بیان کردند.

وی تصریح کرد: در جریان رویدادهای انقلاب نیروی هوایی زودتر از نیروهای دیگر از رژیم پهلوی گسست و به امواج انقلاب پیوست. به خصوص همافران این نیرو در هدایت افراد نیروی هوایی به سمت انقلابیون نقش مهمی داشتند. نقطه عطف این پیوستن، بیعت شجاعانه و مقتدرانه نیروی هوایی در 19 بهمن 1357 با امام خمینی (ره) بود.

نویسنده کتاب « چشم آسمان روشن» با اشاره به پاکسازی کردستان با کمک نیروهای انقلابی، گفت: پایان دادن به قائله «پاوه» به دنبال پیام تاریخی امام خمینی (ره) توسط نیروهای لشکر 16 و 81 زرهی با همکاری جنگنده های نیروی هوایی و بال گردهای هوانیروز ارتش در آبان ماه 58 از جمله نقش تأثیرگذار ارتش در مقابله با توطئه ضد انقلاب در کردستان بود. 

نویسنده کتاب با اشاره به اینکه نیروی هوایی برای آزادسازی پاوه شهدایی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شهید «محمد نوژه» و شهید «عبدالله بشیری موسوی» از اولین این شهدا هستند.

وی افزود: سید عبدالله بشیری موسوی در سال 1331 در محله «شوقی» زنجان به دنیا آمد. وی بعد از سپری کردن ایام کودکی وارد مدرسه «15 بهمن» در خیابان شوقی شد. دانش آموز باهوش و زرنگی بود. نماز و قرآن را از پدرش یاد گرفت. اولویت اولش انجام تکالیفش بود و بعد کمک به پدرش در آهنگری و ساختن زنجیرهای سینه زنی.

فرزاد بیات موحد به گذراندن دوره دبیرستان شهید موسوی اشاره کرد و گفت: بعد از اتمام دبیرستان به همراه یکی از دوستانش به نیروی هوایی پیوست. سپس تغییر رسته داد و دانشجوی خلبانی شد. پس از موفقیت در دوره آموزشی، برای تکمیل دوره به تگزاس آمریکا اعزام شد و دوره آموزشی متعددی را گذراند. با گذراندن موفقیت آمیز دوره آموزش جت مافوق صوت تی- 38 با درجه ستوانی به ایران بازگشت.

مدتی در تهران خدمت کرد. بعد به پایگاه هوایی شاهرخی همدان منتقل شد تا آموزش پرواز با فانتوم را تکمیل کند. در سال 1357 ازدواج کرد. در نهایت در بعد از ظهر روز 25 مرداد 1358، هنگامی که برای شناسایی و کمک به نیروهای مدافع شهر پاوه به پرواز در آمده بود، به همراه محمد نوژه آسمانی شد.

وی در پایان با قدردانی از افراد مصاحبه شوند و اداره کل حفظ آثا دفاع مقدس استان و شهرداری زنجان درچاپ کتاب «چشم آشمان روشن»، گفت: امیدوارم این کتاب مورد قبول درگاه حق و روح بلند آن شهید قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار