معصومی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی «شناخت حوادث و بلایا» برای کودکان و نوجوانان

عضو کارگروه کودک و نوجوان کنگره «سلامت در حوادث و بلایا» با بیان اینکه آموزش همگانی بهترین راه برای مقابله با تلفات احتمالی حوادث و بلایا است، گفت: لازم است دوره‌های آموزشی «شناخت حوادث و بلایا» برای کودکان و نوجوانان در کشور به طور گسترده برگزار شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 26April 2017
لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی «شناخت حوادث و بلایا» برای کودکان و نوجوانان
«غلامرضا معصومی» عضو کارگروه کودک و نوجوان کنگره «سلامت در حوادث و بلایا» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس با بیان اینکه سال‌هاست در حوزه شناخت حوادث و بلایا در کشور دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود، گفت: از سال گذشته برگزاری دوره‌های آموزشی در رابطه با حوادث و بلایا برای کودکان و نوجوانان به طور جد در دستور کار قرار گرفته است. اما بزرگترین مشکلی که در این حوزه وجود دارد، طرح‌هایی است که به صورت ناقص اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: سیستم دولتی و اداری به دلیل محدودیت‌هایی که دارد در این زمینه به خوبی عمل نکرده است. کار در حوزه کودک و نوجوان محدودیت نمی‌شناسد و باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.
 
معصومی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که برخی از کشورها در حوزه مقابله با تلفات احتمالی بلایای طبیعی به خوبی توانستند، پیشرفت کنند آموزش همگانی بوده است و ما در حال حاضر با استفاده از تجربیات دیگر کشورها در حال آموزش به کودکان و نوجوانان در سراسر کشور هستیم.
 
عضو کارگروه کودک و نوجوان کنگره «سلامت در حوادث و بلایا» اظهار کرد: اقداماتی که در چند وقت اخیر در حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور انجام داده‌ایم، بازخوردهای خوبی داشته و این موضوع برای ما تکلیف شده است و باید همه ارگان‌ها از جمله وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزی و هلال احمر با تمام توان و  ظرفیت خود در این حوزه فعالیت کنند.
 
وی گفت: باید با آموزش‌هایی که در سطح کشور ارائه می‌دهیم، کودکان و نوجوانان را به سمت و سویی سوق دهیم که از بلایا شناخت پیدا کنند.

معصومی در ادامه افزود: از سال گذشته با همکاری مرکز مدیریت حوادث آموزش و پرورش کشور توانستیم 6 هزار و 700 نفر را آموزش دهیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز با آن‌ها در ارتباط هستیم و بازخوردهای این آموزش‌ها را می‌بینیم.
 
وی در پایان گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری بسیج جامعه پزشکی این آموزش‌ها ادامه داشته باشد و بتوانیم در این حوزه نفرات بیشتری را آموزش دهیم و آموزش به کودکان و نوجوانان را در کشور نهادینه کنیم.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار