یک هفته پس از دعوت مشابه سرکرده القاعده اعلام شد؛

دعوت «قاضی شرعی» جبهة النصره در سوریه به جنگ چریکی

سرکرده عربستانی حاضر در «هیئة تحریر الشام» ضمن تحریک جوانان برای حضور در گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه می‌گوید که این گروه‌ها جنگ‌های چریکی را آغاز خواهند کرد.
کد خبر: ۲۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ - 26April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، در راستای توجیه شکست و بالا بردن روحیه تروریست‌ها در شمال استان حماه سوریه، «عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی و «قاضی شرعی» ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» مدعی شد که عقب‌نشینی تروریست‌ها در این بخش از خاک سوریه «یک پیروزی بزرگ است».

المحیسنی در برنامه هفتگی خود که در سایت «یوتیوب» قابل مشاهده است، ادعا کرد: «در این جنگ که گروه‌ها [ی تروریستی] عقب‌نشینی کردند، ثابت کرد که این گروه‌ها به ویژه پس از دست دادن شهر حلب می‌توانند وارد جنگ‌های بزرگ شوند.»

وی بدون اشاره به تعداد تروریست‌هایی که در این جنگها کشته شدند، مدعی شدکه 40 تانک ارتش سوریه منهدم شده است و «نیروهای [سوری] زیادی برای حمله به ادلب آماده می‌شدند، ولی نبرد ریف حماه، این حمله را به تعویق انداخت».

این تروریست سعودی برای تشویق جوانان به منظور پیوستن به گروه‌های تروریستی می‌گوید که جوانی به نام «عبدالله» که در ترکیه اقامت دارد با ارسال نامه‌ای به وی، خواستار جهاد در سوریه است، ولی خانواده‌اش اجازه چنین کاری را نمی‌دهند. المحیسنی هم در پاسخ به این جوان ادعایی، گفت که باید با خانواده‌اش مخالفت کرده و به سوریه برود.

وی ادامه داد: «جوانان باید از خانواده خود اطاعت نکنند و برای جنگ به سوریه بروند، هر چند بر خلاف میل خانواده آنها باشد. خانواده نیز باید تلخی از دست دادن فرزند را تحمل کنند».

قاضی شرعی تحریر الشام پس از شکست انواع تروریسم آنان، مدعی شد که مرحله آتی جنگ چریکی آغاز شده و راه‌های «مقابله متنوع خواهد شد».

در همین راستا، «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده دوشنبه گذشته در یک فایل صوتی از ترویستهای حاضر در سوریه خواست که راهبردهای جنگی پیشین خود را تغییر دهند و به جنگ چریکی روی آورند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار