هدیه دادن قرآن در ملأعام در برخی کشورهای اروپایی جرم است/ اقدامات وهابی‌ها و داعش موجب وحشت از دین اسلام در جهان شده است

بانوی مبلغه و فعال بین‌المللی در کشور اتریش گفت: یکی از پیامدهای ترویج اسلام افراطی وضع قوانینی است که تبلیغات اسلامی را خیلی محدود می‌کنند. در برخی کشورهای اروپایی اگر کسی در ملأعام قرآن به کسی هدیه بدهد مجرم است باید دادگاهی شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ - 26April 2017
هدیه دادن قرآن در ملأعام در برخی کشورهای اروپایی جرم است/ اقدامات وهابی‌ها و داعش موجب وحشت از دین اسلام در جهان شده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در سال های اخیر اقدامات هدف دار و هدایت شده وهابی ها و جنایات داعش در کشورهای مختلف به نام اسلام موجب ایجاد موج عظیم اسلام هراسی در دنیا شده است؛ از این رو مبلغان و فعالان فرهنگی در چنین فضایی در کشورهای اروپایی و آمریکا به سختی به معرفی اسلام ناب محمدی می پردازند.

سما پرکار بانوی فعال فرهنگی و مبلغه دینی در کشور اتریش با اشاره به فضای سنگین غرب علیه دین مبین اسلام و سختی فعالیت مبلغان برای معرفی اسلام ناب در چنین فضایی گفت: من سال هاست که از طریق فضای مجازی همچون مدیریت کانال های مختلف تبلیغی، ایمیل و یا تماس های تلفنی به تنهایی برای معرفی اسلام ناب محمدی در حد توانم تلاش می کنم.

وی ادامه داد: همچنین مقالاتی در خصوص شخصیت پیامبر(ص) به زبان های مختلف نوشته و ترجمه کردم.

بانوی مبلغه گفت: با اقداماتی که وهابی ها در نقاط مختلف جهان و در کشورهای اروپایی انجام داده اند چهره خیلی خشن و وحشتناکی از اسلام و پیامبر(ص) به تصویر کشیده اند. یکی از پیامدهای اقدامات اخیر داعش جذب برخی از افراد به اسلام افراطی ساختگیشان بود.

داعش موجب وحشت از اسلام و مسلمانان در جهان شده است

پرکار خاطر نشان کرد: داعش با جنایات هایی که در جهان انجام داده موجب وحشت و تنفر از اسلام و مسلمانان شده است؛ بنابراین در کشورهای اروپایی همین که ظاهرت مثل مسلمان ها باشد کافی است که شاهد واکنش های نامناسب باشی.

هدیه دادن قرآن در ملا عام در برخی کشورهای اروپایی جرم است

فعال بین المللی و فرهنگی تصریح کرد: یکی دیگر از پیامد های ترویج اسلام افراطی و اقدامات داعش وضع قوانینی است که تبلیغات اسلامی را خیلی محدود می کنند. این قوانین چند سال پیش در آلمان و بعد هم در اتریش تصویب شد که اگر کسی در ملاعام قرآن به کسی هدیه بدهد مجرم است و زندانی دارد و بایستی دادگاهی شود.

وی با بیان اینکه در چنین فضایی به معرفی دین اسلام می پردازیم، گفت: هر کسی که فعالیت تبلیغی در چنین فضاهایی انجام می دهد می داند که چطور باید عمل کند. در واقع ما باید فعالیتمان را از سیاست جدا کنیم. مثلا پیام صلح و دوستی پیامبر(ص) را به زبان های مختلف ترجمه و منتشر می کنیم و در قالب یک کشور شیعه و نه یک کشور اسلامی ارائه می دهیم.

پرکار ادامه داد: احادیث و گفتار پیشوایان دینی را  از منابع مختلف به دست می آورم و به زبان های مختلف ترجمه و منتشر می کنم.

فعال و مبلغه دینی اظهار کرد: باید یک مبلغ در محیط باشد و با شرایط هرکشوری آشنا باشد  چراکه هر کشوری دارای شرایط خاص است و با توجه به آن شرایط باید فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه تهیه ویدئو و صوت های مختلف با محوریت اسلام نیز فعالیت می کند، ادامه داد: کار در کشورهایی چون اتریش، آلمان و فرانسه سخت تر است البته مراکز اسلامی در هرکشوری فعالیت می کنند. مثلا مرکز فرهنگی اتریش فعالیت های خوبی ارائه می دهد که این مرکز غیر از مرکز امام علی(ع) هست.

مسلمان ها با اخلاق خوب و عمل به اسلام تبلیغ کنند

سخی شجری بانوی مکزیکی و تازه مسلمان در ادامه پیرامون گسترش دین اسلام در جهان گفت: خوشبختانه درحال حاضر با وجود تبلیغات گسترده علیه اسلام جایگاه دین اسلام در جهان خیلی بااهمیت است تاجایی که آمار مسلمانان در بسیاری از کشورها رو به افزایش هست.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات علیه اسلام به شیوه های مختلف بسیار است و دشمنان معاند نمی گذارند مردم با حقیقت دین اسلام آشنا شوند.

شجری گفت: اسلام هراسی بوجود آمده در دنیا اجازه نمی دهد مردم به دین اسلام نزدیک شوند و در شرایط کنونی بهترین روش برای تبلیغ دین اسلام در جهان روش برخورد و اخلاق خوب است و ما مسلمانان می توانیم در کشورهای اروپایی و آمریکا و کشورهای دیگر با کردار و عملمان دین مبین اسلام را به غیر مسلمانان معرفی کنیم.
 
منبع: حوزه نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار