رونمایی از سردیس شهید علی‌مرادیان در دارالمؤمنین تهران+ عکس

مراسم رونمایی سردیس شهید «علی‌اصغر علی‌مرادیان» با حضور خانواده این شهید والامقام در منطقه ۱۴ تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ - 26April 2017
رونمایی از سردیس شهید علی‌مرادیان در دارالمؤمنین تهران+ عکسبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مراسم رونمایی از سردیس شهید علی‌اصغر علی‌مرادیان با حضور جمعی از مسئولان شهری و خانواده شهید علی مرادیان در مجموعه فرهنگی هنری شهربانو واقع در منطقه 14 که به دارالمؤمنین تهران شهرت دارد، برگزار شد.

در این مراسم مادر شهید علی‌مرادیان به بیان خصوصیات اخلاقی فرزندش پرداخت و ضمن تقدیر از این خانواده شهید از سردیس این شهید والا مقام رونمایی شد.

برپایه این گزارش، شهید علی اصغر علی‌مرادیان تیرماه 1339 در تهران در خانواده‌ای مذهبی و معتقد به دنیا آمد و در کودکی در هیئت و جلسات مذهبی شرکت کرده و با ارادت خاص به سرور شهیدان امام حسین (ع)، در عزاداری‌های محرم عاشقانه حضور داشت.

شهید علی اصغر علی مرادیان فعالیت های سیاسی مذهبی خود را در سال های 1355 و 1356 شروع کرد و دو بار به دست مزدوران ساواک افتاد، یک بار در مدرسه و بار دیگر در خیابان؛ ولی هر دو بار چون مدرک مهمی در دست نداشتند بعد از چند روز آزاد شد. در هنگام انقلاب نیز حضور فعالی در راهپیمایی و تظاهرات بر علیه رژیم شاهنشاهی داشت.

شهید علی مرادیان  در سال 59 دیپلم گرفت و در درگیری های کردستان در جوانرود، مشغول به انجام خدمت سربازی شد. در طول 23 ماه خدمت به گفته دوستان و هم دوره‌هایش از خود ایثارگری ها و رشادت های خاصی به جای گذاشت.

این سقای دشت عباس، در منطقه عین خوش به هنگام رساندن آب و مهمات به خط اول، در تاریخ 1361.8.30 به کاروان شهدای کربلای ایران شتافت.
 
رونمایی از سردیس شهید علی‌مرادیان در دارالمؤمنین تهران+ عکس 
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار