عضو ارشد جمعیت علمای فلسطین:

اتحادیه عرب و شورای همکاری مقابل صهیونیست‌ها خائنانه سکوت کرده‌اند

شیخ محمد قدوره گفت: اتحادیه عرب و شورای همکاری مقابل صهیونیست‌ها خائنانه سکوت کرده‌اند
کد خبر: ۲۳۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 26April 2017
اتحادیه عرب و شورای همکاری مقابل صهیونیست‌ها خائنانه سکوت کرده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جامعه و سرزمین فلسطین و به دنبال آن منطقه خاورمیانه شرایط سختی را تجربه می کنند و این مسأله، مسئولیتی سنگین بر دوش تک تک انسانها و جوامع انسانی گذاشته است. از سوی دیگر رژیم های عربی، آرمان فلسطین را فراموش کرده و به جای آنکه امکانات و توانمندی‌های خود را در راه آزادی قدس شریف بکار بندند، میلیاردها دلار از درآمدهای جهان اسلام را برای کشتن مسلمانان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و بحرین هزینه می‌کنند.

حاکمیت این شرایط جدید موجب شده است تا اولویت آزادسازی فلسطین در جهان اسلام و خصوصا کشورهای عربی به حاشیه برود و این خود به فرصتی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است تا با تشدید حملات تجاوزگرانه علیه قدس شریف در پی یکسره سازی مسأله مسجدالاقصی باشد. همچنین صدها فلسطینی نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی اسیر شوند.

از آغاز انتفاضه الاقصی در ۲۸ دسامبر ۲۰۰۰، بنابر گزارش های رسمی و حقوقی، صهیونیستها هزاران فلسطینی را اسیر کردند که در این بین حدود ۱۵ هزار کودک و نوجوان کمتر از ۱۸ سال، ۱۵۰۰ زن و حدود ۷۰ نماینده و وزیر سابق فلسطینی نیز اسیر شده اند. همچنین رژیم صهیونیستی حدود ۲۷ هزار مورد حکم بازداشت موقت در حق فلسطینیان صادر کرده و هم اکنون نیز حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در ۲۴ زندان و بازداشتگاه صهیونیستی اسیر هستند.

همچنین از اکتبر سال ۲۰۱۵ که انتفاضه قدس شعله ور شد، ده ها هزار فلسطینی به اسارت نظامیان صهیونیست درآمده اند که بیشتر بازداشت ها مربوط به شهر قدس است.

شیخ «محمد قدوره» عضو ارشد جمعیت علمای فلسطین در خصوص اهمیت انتفاضه اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی و تاثیر این اقدام بر مقامات اسرائیل گفت: انتفاضه اسرای فلسطینی در زندان های دشمن اسرائیلی، انتفاضه افراد شریف و رزمندگان آزاده مقاومت است. این اقدام نه تنها مقابله با دشمن اسرائیلی است بلکه حامل پیامی آشکار به پادشاهان و ملوک کشورهای نفت خیز خلیج فارس و حجاز است؛ پادشاهانی که علیه مسأله فلسطین و مقاومت لبنان توطئه و دسیسه چینی کردند.

وی افزود: انتفاضه این اسیران فلسطینی بلاشک بر روی دشمن اسرائیلی تاثیر خواهد داشت و این پیام را به جهانیان ارسال خواهد کرد که صهیونیست ها با چه قساوت و ظلمی با اسرا رفتار و آنها را از ساده ترین نیازهایشان محروم می کنند.

وی افزود: اسرائیل به عنوان یک دشمن از سال ها پیش تاکنون، روش تروریسم را علیه اسیران فلسطینی در پیش گرفته و این در حالی است که اعراب از جمله اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس به صورت رسمی و خائنانه در برابر این اقدامات اسرائیل سکوت کرده اند؛ حتی شورای همکاری با تروریستی خواندن مقاومت علیه آن توطئه کرد.

وی تصریح کرد: اسرائیل تنها در صورت سکوت این کشورها جرأت می کند اسرای فلسطینی را مورد حمله قرار دهد و به لبنان تعرض کند. متاسفانه این کشورهای عربی دیروز علیه مسأله فلسطین توطئه کردند و امروز نیز علیه مقاومت لبنان.

عضو هیأت علمای فلسطین درباره راه های اولویت بخشی به مسأله فلسطین و جلوگیری از عدم فراموشی آن تصریح کرد: برای حمایت از مسأله فلسطین راه هایی وجود دارد که یکی از آنها برگزاری همایش هایی در حمایت از مردم و ملت فلسطین است؛ درست مانند همایشی که در حدود دو ماه قبل در تهران در حمایت از انتفاضه فلسطین برگزار و در آن بر پشتیبانی از انتفاضه مردم فلسطین در راه آزادسازی این کشور تاکید شد و همچنین توجهات را به نبرد مقاومت فلسطین با اشغالگران اسرائیلی بازگرداند.

شیخ قدوره تأکید کرد: در حال حاضر برای به حاشیه رانده شدن مسأله فلسطین توطئه ای بزرگ در سطح جهان و رسانه ها در جریان است. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود بر لزوم جهاد امت اسلامی برای حمایت از فلسطین در راستای مبارزه و فریاد علیه طاغوت ها به ویژه آمریکا تاکید کرده اند. ما از تمام کسانی که در کنار فلسطین ایستاده اند، تمجید می کنیم؛ در رأس آنها نیز جمهوری اسلامی ایران است که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اعلام کرد «امروز ایران، فردا هم فلسطین». مسأله فلسطین متعلق به تمام اعراب و مستضعفین و مسلمانان است.

وی در ادامه در رابطه با شیوه تعیین سرنوشت مردم فلسطین نیز بیان داشت: مقاومت فلسطین و گروه های مختلف باید با یکدیگر یکدست و همراه و در یک گروه واحد باشند. زیرا شرایط و مرحله حساسی را سپری می کنیم. گروه های حماس، جهاد و فتح به تنهایی فلسطین را آزاد نمی کنند بلکه این مردم و ملت فلسطین هستند که کشور را آزاد خواهند کرد.

وی یادآور شد: تمام گروه های فلسطینی باید با هم تجمع و همبستگی داشته باشند و وارد نبرد شوند. حتی خود ملت فلسطین نیز به تنهایی قادر به کسب پیروزی نیست و باید متحدانی او را حمایت کنند. درست مانند ایران که از فلسطین در جنگ های پیشین با اسرائیل پشتیبانی کرد. در حال حاضر نیز رژیم صهیونیستی پس از شکست در برابر حزب الله لبنان در سال 2006 از مقاومت لبنان هراس دارد. بنابراین فلسطین مسأله نخست است و همه باید با برعهده گرفتن مسئولیت خود و آمادگی، در جنگ علیه صهیونیست ها وارد شوند و این نبرد محدود و منحصر به مردم و ملت فلسطین نیست.

شیخ «محمد قدوره» درباره سیاست های دولت آمریکا در قبال فلسطین و رابطه «ترامپ» با صهیونیست ها نیز عنوان کرد: دولت جدید آمریکا با مدیریت فردی مجنون به نام «ترامپ» از طریق برخی اقدامات نافرجام مانند انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در صدد بود تا پیامی را به تمام اعراب ارسال کند و آنها را بترساند و همچنین این موضوع را بسنجد که چه کسی در برابر وی تحرک خواهد داشت اما متاسفانه هیچ یک از اعراب تحرکی در قبال وی نداشتند.

وی در پایان تصریح کرد: این در حالی است که این کشورهای عربی باید خجالت بکشند و با اخراج سفرای آمریکا از کشورهای خود به این اقدامات واشنگتن و ترامپ واکنش نشان دهند. این کمترین کار برای ابراز وفاداری به مسجد الاقصی بود. متاسفانه بیشتر کشورهای عربی علیه مسأله فلسطین توطئه می کنند مگر برخی از کشورهای شریف.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها