تحلیلگر روس:

ترامپ جرأت آغاز جنگ با کره شمالی را ندارد

دیمتری زولوترائف گفت: واشنگتن سعی می‌کند از سیاست ترساندن و سرکوب در مواجهه با کره شمالی استفاده کند و جرأت آغاز جنگ با کره شمالی را ندارد.
کد خبر: ۲۳۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ - 26April 2017
ترامپ جرأت آغاز جنگ با کره شمالی را نداردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دیمتری زولوترائف تحلیلگر سیاسی و نویسنده روس اظهار داشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شجاعت و جرات آغاز حمله نظامی به کره شمالی را ندارد و واشنگتن سعی می کند از سیاست ارعاب و سرکوب علیه پیونگ یانگ استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ترامپ یک سیاستمدار بی تجربه و بسیار غیر دوراندیش است. به نظر من اقداماتی که ترامپ در سوریه انجام داد و بدون پاسخ ماند، اگر در قبال کره شمالی انجام شود بدون پاسخ نخواهد بود. ترامپ درک کرده است که هرگونه اتفاقی در قبال کره شمالی، می تواند در یک چشم بر هم زدن اوضاع را خارج از کنترل کند و جهان را با یک فاجعه بزرگ روبرو نماید. ترامپ سعی خواهد کرد تا کره شمالی را سرکوب کرده و از سیاست ارعاب علیه این کشور استفاده کند ولی من معتقدم که ترامپ جرات آغاز حمله نظامی علیه پیونگ یانگ را ندارد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دیدگاهش در خصوص حمله موشکی آمریکا به سوریه، گفت: به نظر من علت اصلی اقدامات ترامپ در سوریه که به بهانه حمله شیمیایی صورت گرفته است، این بوده است که ترامپ تلاش کرده است تا میزان محبوبیت خود در داخل آمریکا را افزایش دهد. آن هم در شرایطی که میزان محبوبیت ترامپ از زمان به قدرت رسیدن تاکنون به افت شدیدی روبرو شده است.
 
دیمتری زولوترائف گفت: حمله آمریکا به سوریه در حالی انجام شده که واقعیت های مربوط به حمله شیمیایی هنوز ثابت نشده است. ترامپ در واقع سعی کرده است تا از موثرترین روش برای بهبود محبوبیت خود در نظرسنجی ها استفاده کند: فریب عمومی. پیدا کردن یک فرد در بیرون آمریکا برای سرزنش کردن، پیدا کردن بهانه یا به نظر من ایجاد یک بهانه. موشک های تام هاوک در واقع موجب بهبود جایگاه ترامپ در نظرسنجی ها در بین شهروندان و سیاستمداران آمریکایی شده است. ترامپ یک سیاستمدار بی تجربه و بسیار غیر دوراندیش است. به نظر من اقداماتی که ترامپ در سوریه انجام داد و بدون پاسخ ماند، اگر در قبال کره شمالی انجام شود بدون پاسخ نخواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره افزایش حضور نظامی آمریکا و ناتو در شرق اروپا و اینکه آیا آمریکا و روسیه در مسیر منتهی به یک رویارویی قرار دارند، گفت: سیاست جنگ طلبانه آمریکا و افزایش نیروهای نظامی آمریکایی و ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه، چیزی بیشتر از یک نمایش نیست، این اقدام با هدف تشدید توهم مربوط به تجاوزگری روسیه انجام شده است. این اقدام برای شیطانی جلوه دادن روسیه است، غرب می خواهد این مساله را به مردم و افکار عمومی بقبولاند که تنها نیروی نظامی و زور آمریکا می تواند از اروپا در برابر روسیه حفاظت کند. من قویا بر این باورم که روسیه و آمریکا در مسیر تقابل قرار ندارند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها