مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان:

ارزش‌های دفاع مقدس اهرمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است

«حسین خواجه بیدختی» در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس اهرمی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۲۳۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲ - 27April 2017

ارزش‌های دفاع مقدس اهرمی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، «حسین خواجه بیدختی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان و سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» رزمندگان را به عنوان حماسه سازان جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: تجلیل از رزمندگان در برنامه های مناسبتی دفاع مقدس در طی سال و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان باعث زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس در جامعه خواهد شد.

وی در خصوص تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان سمنان گفت: اطلاعات دانشنامه استانی و تاریخ جنگ استان در دوران دفاع مقدس در حال جمع آوری و بررسی است که جمع اوری آثار و اسناد فردی و سازمانی ، خاطرات و تجربیات رزمندگان میراث فرهنگی جهت ثبت و ضبط و انتقال به نسل اینده و تبیین نقش میراث فرهنگی در دوران دفاع مقدس به عنوان بخشی از دانشنامه استانی مورد نظر می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: حضور راویان و پیشکسوتان در سازمان ها و بیان خاطرات  و تجربیات آن دوران به کارکنان جوان می‌تواند در ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس گام موثری در بر داشته باشد.

سرهنگ سلامی افزود: همکاری میراث فرهنگی در ثبت یادمان شهدای گمنام می تواند این یادمان ها را به عنوان اثر فرهنگی ناب در استان ثبت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: توجه به موضوع  ایثار و شهادت و آثار بر جامانده از شهدا و جانبازان دفاع مقدس خود گنج معنوی می باشد که باید به نسل فعلی و آینده جامعه انتقال داده شود.

وی افزود: انتقال ارزش های دفاع مقدس اهرمی جهت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

خواجه بیدختی، در پایان  کار در عرصه دفاع مقدس را بسیار ارزشمند دانست و آمادگی خود را در خصوص همکاری هر چه بیشتر با اداره اوقاف در این زمینه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اعلام داشت.

در ادامه این جلسه، استفاده از ظرفیت معماری سنتی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، مساعدت در تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه‌های عکس دفاع مقدس در موزه های سطح استان با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری دوره ضمن خدمت آشنایی علوم معارف دفاع مقدس به کارکنان سازمان میراث فرهنگی و حضور راویان و پیشکسوتان در  سازمان جهت بازگو نمودن خاطرات، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها