شهید محمدرضا سهرابی:

امروز روز احساس وظیفه و از خود گذشتگی است

شهید محمد رضا سهرابی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: امروز روز امتحانست، روز احساس وظيفه، روز از خود گذشتگي است. بپاخيز ای کسی که بعنوان تعجيل از ما آمده ای، بلند شو و اسلحه بر زمين افتاده مرا بدست گير و به لشگر مولا بپيوند.
کد خبر: ۲۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ - 28April 2017
امروز روز احساس وظیفه و از خود گذشتگی است

به گزارش دفاع پرس از همدان، شهید محمدرضا سهرابی، 26 بهمن ماه سال 1348 در روستای «سراب» شهر «کبودرآهنگ» از توابع استان همدان به دنیا آمد.

محمد رضا در خانواده‌ای متوسط و مذهبی بزرگ شد و از همان کودکی با کار و سختی های زندگی آشنا شد.

وی سال 1355 وارد دبستان شد اما مشکلات زندگی و کمبود امکانات او را از ادامه تحصیل بی نصیب گذاشت و فقط تا پایان دوره ابتدائی درس خواند.

محمدرضا در کنار شرکت در جلسات قرآن و احکام و عمل به واجبات و مستحبات دینی، مشغول کار شد و پس از کسب آمادگی لازم برای تشکیل زندگی مشترک، در سال 1366 و در سن 18 سالگی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری است که از او به یادگار مانده است.

وی بنا به تکلیف به خدمت سربازی اعزام شد و به عنوان پاسدار وظیفه بنا به اصرار خود به مناطق عملیاتی اعزام شد و در بسیاری از عملیات های رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد شرکت کرد.

محمد رضا سهرابی سرانجام در پنجم مرداد ماه سال 1367 در منطقه عملیاتی اسلام آباد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم و پاها به شدت مجروح شد و به شهادت رسید.

شهید محمدرضا سهرابی در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد:

بسمه تعالی

بار الها با دلی شکسته و چشمی گریان و سوزی در سینه و آهی که در گلو خفته است، رو به سویت آوردم که چه زیباست اظهار عشق به معشوق و محبوب. مولا جان شرمنده ام در برابر رحمتت. آری گناهان من در مقابل عفو تو ناچیز است.

یا رب چگونه اظهار عجز ننمایم و درخواست عفو نکنم در حالی که مولایم حسین (ع) با بدنی پاره پاره و بی سر باشد و من فردای قیامت با گناهانم در مقابل دریای عظیمت سر، بلند نمایم.

الها، معبودا، معشوقا، محبوبا آمدم، آمدم که آمده باشم در کنار رحمت و عظمتت. باری چه بگویم که نگفته باشند و چه بنویسم که ننوشته باشند و هر چه هست در حافظه ام از وصیت نامه های شهدا است. شما عزیزان را وصیت می نمایم که حتما وصایا را بخوانید و به مرحله عمل در آورید.

اما من باب وظیفه نکاتی متذکر می شوم که «الان الذکری تنفع المومنین» عزیزان، برادران، مادران، خواهران، جوانان، پیرمردان و ای مسلمانان، شما را به مکتبتان و مولایتان قسم اگر احساس وظیفه دارید جبهه را حفظ کنید.

کجاست آنکه مدعی بود من مومن هستم، امروز روز امتحان است، روز احساس وظیفه، روز از خود گذشتگی است. بپاخیز ای کسی که به عنوان تعجیل از ما آمده ای، بلند شو و اسلحه بر زمین افتاده مرا بدست گیر و به لشگر مولا بپیوند.

و مادر، آن نشود که امروز مزاحم رفتن فرزندان و عزیزانتان شوید. بخدا قسم فردا باید در مقابل زهرای اطهر (س) شرمنده و شرمگین باشید، چگونه جواب زینب کبری (س) را می خواهید بدهید. والسلام

4 مرداد 1367

روز سه شنبه

محمد رضا سهرابی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار