داوران بخش نمایشنامه جشنواره امام رضا (ع) معرفی شدند

داوران بخش نمایشنامه دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا (ع) معرفی شدند.
کد خبر: ۲۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ - 27April 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، امین مختاری دبیر این رویداد هنری ، سعید اسدی، رحمت امینی و ایوب آقاخانی را داوران بخش نمایشنامه جشنواره امام رضا (ع) معرفی کرد. 

ایوب آقاخانی متولد 1354 و داری مدرک کارشناسی ارشد نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس است. وی از هنرمندان تئاتر درعرصه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی است و طی سال‌های اخیر آثاری چون «تکه‌های سنگین سرب» و «نام همه مصلوبان عیسی است» را روی صحنه برده است. 

سعید اسدی متولد 1352 دانش‌آموخته تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه‌، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است. 

وی داور چند دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران و دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بوده است. نگارش نمایشنامه‌ها و فیلمنامه هایی چون «سرود دوباره کلات»، «تیره مثل سوءتفاهم»، «بغض باویال» و «گیس‌های سوخته» از فعالیت‌های هنری اسدی است. 

رحمت امینی متولد 1350، دکترای مطالعات عالی هنر از دانشگاه تهران، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر است که در سوابق مدیریتی وی دبیری جشنواره تئاتر فجر، مدیریت شورای نظارت و ارزشیابی بر نمایش، مدیریت هنرهای نمایشی حوزه هنری را دارد. وی در جهاد دانشگاهی، حوزه هنری، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران سوابق علمی و مدیریتی دارد. 

بنابراین گزارش همچنین صبح امروز و با حضور دبیر و بخشی از مدیران دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا (ع) از پوستر این رویداد هنری که طراحی آن را مهرداد موسوی بر عهده داشته رونمایی شد. 

نمایشگاه آثار منتخب هنری دومین دوره بخش دانشگاهی جشنواره امام رضا (ع) از 18 تا 20 اردیبهشت در باغ نگارستان به آدرس میدان بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمداری برپا خواهد شد و آیین اختتامیه روز 20 اردیبهشت در همین مکان است. 

جشنواره امام رضا (ع) در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که برنامه‌های ملی هشت بخش فرهنگی، هنری، پژوهشی، سینمایی، دانشگاهی، مطبوعاتی و دیجیتالی، کودک و نوجوان و مردمی (برنامه‌های ویژه) را در برمی گیرد. 

بخش بین‌المللی نیز یک شورا دارد که تحت نظر ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت می‌کند و بومی‌سازی جشنواره امام رضا (ع) در کشورهای هدف را پیگیری و محقق کرده است. 

این رویداد فرهنگی هنری به دبیری امین مختاری، توسط چهار دانشگاه هنری کشور شامل دانشگاه هنر تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه هنر شیراز و با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها