حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در یادواره شهید اکبری:

سامری‌های امت امروز، معنوی‌های بی بصیرتند/ راهنمایی در امور سیاسی وظیفه هر طلبه ای است

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: برخی ائمه جمعه و روحانیون می‌گویند که ما در امور سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری دخالت نمی‌کنیم. باید بگوییم اگر در مسائل جامعه ورود پیدا نمی‌کنید، مسائل دینی مردم نیز به شما مربوط نمی‌شود.
کد خبر: ۲۳۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ - 27April 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نخستین سالگرد گرامیداشت یاد و خاطره پاسدار حاج حسن اکبری عصر امروز با حضور سردار رادان و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در مسجد قدس برگزار شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در صورتی که مردم در رفاه باشند به سوالاتی حیاتی و فلسفه زندگی خواهند اندیشید. علل حیات نخستین سوالی است که پس از مرگ پرسیده می شود. ازین رو به کیفیت نماز اهمیت دهید.
 
وی در ادامه به روایتی اشاره کرده و افزود: امام علی (ع) در هنگام نماز رخ رخساران تغییر می کرد. از وی پرسیدند که چرا حین نماز وضعیت عادی ندارید. امیرالمومنین پاسخ می دهند که پس از مرگ پروردگار از امانتی سوال خواهند کرد زمین و آسمان نتوانستند بپزیرند. از این رو در نماز به این امانت می اندیشم.
 
حجت الاسلام والمسلمین تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی مردم را از دایره تبعیض خارج کنیم تا آنها به آرامش برسند، شاهد تربیت های عارفانه خواهیم بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه راهنمایی مردم در امور سیاسی کشور از وظایف یک طلبه است، گفت: برخی ائمه جمعه و روحانیون می گویند که ما در امور سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری دخالت نمی کنیم و زمانی که بر روی منبر میروند سخنی در این خصوص به زبان نمیاورند باید بگوییم اگر در مسائل جامعه ورود پیدا نمی کنید، مسائل دینی مردم نیز به شما مربوط نمی شود.
 
وی ادامه داد: سامری های امت امروز معنوی هایی بی سیاست، بدون بی بصیرت و بدون فعالیت های سیاسی هستند.
سال گذشته سرهنگ حسن اکبری از محافظان رهبر معظم انقلاب اسلامی و از افسران آموزش سپاه حفاظت ولی امر (عج) در حین اجرای ماموریت آموزشی و تمرینی به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/ ۱۳۱
نظر شما
پربیننده ها