اسد:

هدف از ادعاها درباره سلاح شیمیایی، حمایت از تروریست‌ها است

رئیس‌جمهور سوریه هدف از تمام ادعاها درباره سلاح شیمیایی در این کشور را حمایت از گروه‌های تروریستی دانست.
کد خبر: ۲۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳ - 27April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه ونزوئلایی تله سور گفت: هدف از همه ادعاهای آمریکا و غرب درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه، حمایت از تروریست‌ها است. تروریست‌ها از چندین سال قبل تاکنون بارها از مواد شیمیایی در مناطق مختلف سوریه استفاده کردند. ما از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خواستیم که کمیته‌های به منظور تحقیق در خصوص آنچه رخ داده است، به سوریه اعزام کند، اما آمریکا هر بار در مسیر این تحقیقات و یا اعزام کمیته‌‌ها به سوریه برای تحقیق، سنگ‌اندازی کرد. این امر هفته گذشته هنگامی که ما خواستار تحقیقات درباره ادعاها در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در شهر خان شیخون شدیم، رخ داد و آمریکا و همپیمانانش تصمیم‌گیری در این خصوص را در سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی متوقف کردند.

یکی از ویژگی‌های سیاستمداران غربی

رئیس‌جمهور سوریه در پاسخ به این سؤال که آیا سوریه یک درصد از سلاح‌های شیمیایی خود را که چهار سال قبل وعده انهدام آن را داده بود در اختیار دارد و آیا سخن وزارت دفاع آمریکا درباره اینکه سوریه سلاح شیمیایی دارد، صحیح است، گفت: من و شما کاملا سال 2003 میلادی هنگامی که کلین پاول وزیر دفاع آمریکا در سازمان ملل گفت که عراق سلاح شیمیایی و هسته‌ای و غیره را در اختیار دارد به یاد می‌آوریم. اما هنگامی که نیروهای آمریکایی وارد عراق شدند، ثابت شد که این سخن دروغ بود و پاول اعتراف کرد که سازمان اطلاعات آمریکا با مستندات دروغین وی را فریب داده است. یکی از ویژگی‌های سیاستمداران آمریکایی این است که هر روز دروغ می‌گویند و آن‌ها چیزهایی که بیانگر واقعیت و حقیقت است را مطرح نمی‌کنند و روایت‌های غربی همیشه پر از دروغ است. آن‌ها چیزی را می‌گویند و بر خلاف آن عمل می‌کنند. بنابراین نباید به سخنان پنتاگون یا غیر پنتاگون اعتماد کرد.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: آمریکا و همپیمانانش بارها تلاش کردند از شورای امنیت برای قانونی جلوه دادن نقش تروریست‌ها در سوریه و دخالت‌های غیرقانونی آن‌ها استفاده کنند.

راه حل بحران سوریه

اسد در بخش دیگری از این گفتگو افزود: راه حل سوریه باید از طریق توقف حمایت از تروریست‌ها از سمت خارج باشد. از نظر ما، آشتی بین مردم سوریه، و بخشش آنچه در گذشته در این جنگ رخ داده است، راه بازگرداندن امنیت به سوریه است و در این صورت، سوریه بسیار قوی‌تر از زمان قبل از جنگ خواهد بود. آشتی برای پایان دادن به هرجنگی امری ضروری است و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

نقش رژیم صهیونیستی در جنگ علیه سوریه

وی درباره ماهیت نقشی که اسرائیل در جنگ علیه سوریه ایفا می‌کند، گفت: اسرائیل به چندین شکل این نقش را ایفا می‌کند. شکل اول، تجاوز مستقیم از طریق حملات هوایی، توپخانه‌ای یا موشکی به مواضع ارتش سوریه است. از سوی دیگر این رژیم از تروریست‌ها به دو شکل حمایت می‌کند، شکل اول حمایت تسلیحاتی مستقیم از آن‌ها است و شکل دوم فراهم کردن امکانات لجستیکی و ارائه خدمات پزشکی به آن‌ها در درمانگاه‌های این رژیم است. این چیزها ادعا یا پیش‌بینی نیست، بلکه حقایقی است که وجود دارد و فیلم‌ها و تصاویر آن در اینترنت موجود است و شما می‌توانید این مستندات که نقش اسرائیل در حمایت از تروریست‌ها در سوریه را بر ملا می‌کند را بدست بیاورید.

رئیس‌جمهور آمریکا مجری سیاست‌های کلی این کشور است

اسد در پاسخ به این سؤال که سیاست‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در جهان و در سوریه را در حال حاضر چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از خود سیاستی ندارد بلکه او مجری سیاست‌های نهادهای حاکمیتی این کشور از جمله سازمان اطلاعات، وزارت دفاع، شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های تسلیحاتی، شرکت‌های نفتی، مؤسسات مالی بزرگ و همچنین لابی‌های دیگری که بر تصمیمات آمریکا تاثیر می‌گذارد است، زیرا ترامپ هنگامی که در تبلیغات انتخابات روند مختلفی در پیش گرفت و بعد از آن نتوانست. ما در هفته‌ای اخیر دیدیم که لحن او تغییر کرده است و تسلیم شروط دولت آمریکا یا نظام آمریکا شده است. بنابراین سخن گفتن درباره سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در حوزه بین‌الملل تلف کردن وقت است.او چیزی می‌گوید و در عمل چیزی که به او دیکته می‌شود را اجرا می‌کند. این سیاست‌ آمریکا از ده‌ها قبل است و سیاست جدیدی نیست. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها