جعفری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شرایط تولید آثار هنری فراهم نیست/ در عرصه هنر انقلاب کم کاری شده است/ انتظار حمایت داریم

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه شرایط تولید آثار هنری فراهم نیست، گفت: کارهای فاخر سال‌های گذشته هنر انقلاب ناشی از مجاهدت و تلاش و خون دلی است که هنرمندان انقلابی خورده‌اند.
کد خبر: ۲۳۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 28April 2017
شرایط تولید آثار هنری فراهم نیست/ در عرصه هنر انقلاب کم کاری شده است/ انتظار حمایت داریم
«علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی نه‌تنها در داخل کشور به یک بلوغ خوبی دست پیدا کرده است، بلکه حوزه تاثیر گذاری آن فراتر از مرزهای کشورمان رفته است.
 
رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس گفت: جریان دگراندیش داخلی و جریانات استکباری خارج از مرزهای کشورمان، از رشد هنر انقلاب و دفاع مقدس نگران هستند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا پیشرفت این جریان را متوقف کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما به دلیل نوع نیاز جامعه به فرهنگ و رجوعی که نسل جوان به انقلاب و دفاع مقدس دارد و از طرف دیگر در عرصه جهانی می‌بینیم یک مطالبه و یک تشنگی فوق‌العاده‌ای نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی پیدا شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: همه این اتفاقات زمینه بسیاری خوبی است، برای اینکه رشد و تعالی مجموعه هنر انقلاب اسلامی فراهم شود.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس ادامه داد: معتقدیم در عین حالی که توفیقات زیادی داشته‌ایم، اما همه این‌ها متوجه بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تلاش عده محدودی از هنرمندان متعهد بوده که انگیزه‌های بالایی داشته‌اند و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا بتوانند چنین آثاری را برجا بگذارند.

وی تصریح کرد: شرایط ایجاد آثار هنری متناسب با انقلاب اسلامی به راحتی فراهم نیست. اینگونه نیست که تصور کنیم همه ظرفیت‌ها فراهم شده و حمایت‌ها به اندازه کافی فراهم است در حالی که اینگونه نیست.

جعفری تاکید کرد: هنر انقلاب اسلامی و هنر دفاع مقدس با تعهد هنرمندان رو به جلو پیش می‌رود وگرنه به نسبت به ظرفیت‎هایی که برای سایر بخش‌های هنری فراهم است در این حوزه کار نکرده‌ایم.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس تصریح کرد: با یک نگاه کمی به تعداد آثار سینمایی به حوزه انقلاب و دفاع مقدس متوجه می‌شویم تعداد اندکی در این حوزه تولید آثار سینمایی داریم. آیا چند درصد از بودجه‌هایمان در این حوزه سرمایه گذاری می‌شود.

وی گفت: کارهای فاخر سینمایی و هنری سال‌های گذشته هنر انقلاب را نباید به عنوان سهم حوزه هنر انقلاب تلقی کنیم. ما می‌خواهیم بگوییم این تولیدات ناشی از مجاهدت و تلاش و خون دلی است که هنرمندان انقلابی خورده‌اند تا بتوانند پرچم هنر انقلاب را بلند کرده باشند هر چند این پرچم در سراسر جهان علاقمندانی را متوجه خود کرده است.
 
جعفری اظهار داشت: معتقدم ما با اینکه ظرفیت فوق‌العاده‌ای در حوزه هنر انقلاب داریم، اما در مجموع ظرفیت‌های کافی مادی، حمایت‌های شایسته و تکریم هنرمندان این حوزه صورت نگرفته است. بسیاری از هنرمندان حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فیلمنامه و سوژه‌های خوبی دارند، اما شرایط برای آن‌ها فراهم نیست.

رئیس سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس عنوان کرد: تلاش سربازان انقلاب در حوزه هنر دفاع مقدس مشابه همان تلاشی است که در دوران دفاع مقدس صورت می‌گرفت. با سلاح‌های اندک و سینه فراخ در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند. هنرمندان این عرصه نیز گلیم هنر انقلاب و دفاع مقدس را می‌کشند اما می‌شود با شرایط بهتری از آن‌ها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: توقع داریم به این بخش توجه ویژه بشود البته این بدین معنی نیست که بی توجهی عمومی صورت گرفته باشد اما در بیانات رهبر معظم انقلاب بالاترین توجه و تاکید ایشان در حوزه هنر انقلاب و دفاع مقدس است.

جعفری با اشاره به دیدار ستادمرکزی راهیان‌نور با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: رهبر انقلاب در این دیدار درباره بحث هنر تاکیدات فراوانی داشتند و فرمودند«پیام انقلاب و دفاع مقدس باید از طریق این ظرفیت منتقل شود» واقعاً دفاع مقدس ما مثل یک سد مملو از آب است که دشت‌های پایین دست آن همه تشنه است. بالاخره باید این آب به دست دشت‌های پایین دستی برسد و این را هنرمند باید انجام دهد و او نیز به حمایت، ابزار و نیرو نیاز دارد که وظیفه مدیران کشور است این شرایط را برای او فراهم سازند.

انتهای پیام/121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار