رئیس جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مجریان «یادواره‌های شهدا» به حرف‌هایی که می‌زنند باید ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشند

فریبا علومی‌یزدی گفت: مجریان در یادواره‌های شهدا باید نسبت به شعارهایی که بیان می‌کنند و سخنانی که برای جمع ابراز می‌کند عقیده شخصی و اعتقاد قلبی داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 28April 2017
مجریان یادواره‌های شهدا باید به حرف‌هایی که می‌زنند ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشند
«فریبا علومی‌یزدی» رئیس هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: لازم است کسی که به عنوان مجری قصد دارد در خصوص یادواره شهدا و یا یادواره دفاع مقدس قصد انجام وظیفه کند از نظر اعتقادی، دینی و مذهبی قوی و غنی باشد.
 
وی گفت: مجریان در یادواره‌های شهدا باید نسبت به شعارهایی که بیان می‌کنند و سخنانی که برای جمع ابراز می‌کند عقیده شخصی و اعتقاد قلبی داشته باشند. هر سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نِشیند.
 
رئیس هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران تصریح کرد: اعتقاد قلبی به آنچه گفته می‌شود باعت تاثیرگذاری کلام مجری خواهد شد. قطعاً با احساسات درونی و کلماتی که آتشین است و نمونه 8 سال دفاع مقدس که رزمندگان جانشان را فدا و خالصانه و صادقانه در جبهه تلاش و مبارزه کردند تا به شهادت رسیدند و ایثارگر شدند باعث می‌شود که اثرگذاری و تاثیرکلام مجریان بیشتر شود.
 
علومی‌یزدی عنوان کرد: مجری‌های غیر تخصصی وقتی برای اجرای در یک یادواره شهدا به کار گرفته می‌شود قطعاً‍ً در فضای چنین برنامه‌ای نیستند و در عمق مفاهیم قرار نمی‌گیرد و نمی‌توانند حتی لحن خود را متناسب با آن فضا که سرشار از حُزن و اندوه است همسان کند و احساسات لازم را به خانواده‌های شهدا منتقل و ابراز کنند.
 
وی تاکید کرد: مجری یادواره‌های شهدا باید شخصی باشد که نه‌تنها خودش اعتقاد قلبی داشته باشد بلکه در این حوزه مطالعه داشته باشد و اشعار و سخنان او نیز متناسب با موضوع، مقتضیات زمانی و مکانی باشد. مجری باید نسبت به شهدای کشورمان شناخت داشته باشد و حتی شرح از زندگی آن‌ها را بداند و در یک کلام این فرد باید عاشق باشد. او باید عاشق جنگ و جبهه و نبرد و دفاع مقدس باشد.
 
رئیس هفتمین جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران اظهار داشت: مجریان کشورمان امروز تک بعُدی شده‌اند. وقتی جشنواره‌ها و یادواره‌های ما توسط اشخاص محدودی برگزار می‌شود مردم نیز استقبال کمتری نشان می‎‌دهند.
 
علومی‌یزدی عنوان کرد: ما در جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران سعی می‌کنیم مجریان را دسته بندی و طبقه بندی کنیم. مجریان را براساس توانمندی‌هایشان راهنمایی می‌کنیم که در چه حوزه‌هایی ورود پیدا کنند. وقتی مردم مجریان نوپا را می‌بینند برایشان جذابیت دارد. همچنان شخص مجری چون به دنبال مطرح شدن است حتماً بیشتر روی موضوع کار می‌کند و تلاش خواهد داشت حرف جدیدی را برای جامعه داشته باشد.
 
وی اظهار داشت: ما در جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه‌ ایران افرادی را داشته‌ایم که به طور کل در خصوص یادواره شهدا صحبت کردند. این مجریان به جامعه ایران معرفی می‌شوند چون حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
 
انتهای پیام/121


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار