اظهارات جدید رئیس‌جمهور آمریکا؛

ترامپ: اموال بسیاری را خرج سعودی‌ها کرده‌ایم/امکان جنگ با کره‌شمالی وجود دارد

رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه اخیر خود به مسائلی نظیر رابطه با فلسطین، رژیم صهیونیستی، رژیم سعودی و کره‌شمالی پرداخته است.
کد خبر: ۲۳۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ - 28April 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته در مصاحبه با شبکه رویترز به بررسی مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی پرداخت. ترامپ در این‌ گفت‌وگو با اشاره به روابط با رژیم سعودی گفت: سعودی‌ها با ما عادلانه برخورد نمی‌کنند، و در این حالی است که ما هزینه‌های بسیاری برای دفاع از این حکومت پرداخت کرده‌ایم.
 
رئیس‌جمهور آمریکا، که قرار است در نیمه دوم ماه می علاوه بر دیدار با مقامات ناتو در بروکسل، به حجاز و فلسطین اشغالی نیز سفر کند، پیرامون پروژه سازش میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی مدعی شد: هیچ دلیلی برای عدم وجود صلح میان اسرائیل و فلسطینیان وجود ندارد! ترامپ در همین راستا، در پاسخ به پرسشی پیرامون طرح انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی گفت: یک ماه دیگر به دنبال دریافت پاسخ این سؤال باشید!
 
ترامپ در ادامه، به پروند کره شمالی اشاره کرد و افزود: این دولت، بزرگترین چالش آمریکا در حال حاضر است. با این وجود، من کیم جونگ اون رئیس‌جمهور کره شمالی را انسانی عاقل می‌دانم که در جوانی عهده‌دار چنین مسئولیت مهمی شده است و از این دید، پیرامون راهکار برخورد با کره‌شمالی تصمیم خواهم گرفت.
 
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به کره‌جنوبی اشاره و عنوان کرد که این کشور موظف است هزینه سامی موشکی تاد را بپردازد. این گفته با واکنش وزارت امور خارجه کره‌جنوبی روبرو شد. کره‌جنوبی این موضوع را صرفا برعهده به ایالات متحده می‌داند.
 
دونالد ترامپ همینطور به موضوع داعش اشاره و از وجود راهکارهایی برای برخورد با این «گروه تندرو» خبر داد اما به راهکارهای خود در این مورد، اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار