ادامه حملات ارتش یمن به مواضع سعودی‌ها در عمق عربستان/هلاکت شماری دیگری از متجاوزان

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان به عملیات منحصر به فرد خود علیه متجاوزان و مزدوران در داخل و خارج از این کشور ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ - 28April 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات نظامی خود مواضع ارتش سعودی در ارتفاعات رشاحه در نجران را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادند.

همزمان با این تحول، یگان توپخانه‌ای ارتش یمن نیز مراکز تجمع نظامیان سعودی و خودروهای آن‌ها در نهوقه، ذورعین، ارتفاعات کوه‌های العلیب، و پادگان عاکفه در نجران را در هم کوبید.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین با موشک‌های کاتیوشا و گلوله‌های توپ، مراکز تجمع ارتش سعودی در شهر الربوعه، رشته کوه‌های الشیبانی، پادگان عین‌الثورین در منطقه مرزی علب در عسیر را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر وزارت دفاع یمن اعلام کرد که شماری از نظامیان سعودی در پی حملات توپخانه‌ای به مواضع آن‌ها در پایگاه الکُُرس در نجران کشته و زخمی شدند. 

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان، مراکز تجمع نظامیان سعودی در منطقه الفریضه، و مرکز القفل در جیزان را در هم کوبید.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند حملات مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به منطقه یَختُل در شمال بخش المخا در سواحل غربی استان تعز را دفع کنند که در پی این عملیات ده‌ها تن از آن‌ها به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

همزمان با این تحول، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی پادگان خالد بن الولید و اطراف آن در بخش مَوزَع در تعز را بمباران کردند.

یک منبع نظامی گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 4 خودروی نظامی مزدوران منصور هادی را در جبهه‌های مختلف منهدم کردند. 

وی افزود: یک دستگاه تانک مزدوران هادی در پی حمله موشکی ارتش یمن در پادگان الإمام در بخش ساحلی ذُباب تعز منهدم شد. همچنین سه خودروی نظامی مزدوران در پی حملات نیروهای یمنی در منطقه الکَدحه در بخش المَعافِر و منطقه المنصور در بخش الوازِعیه در جنوب غرب تعز منهدم شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تجهیزات نظامی مزدوران منصور هادی که خود را برای حمله جدید به شمال منطقه مرزی میدی در استان حجه آماده می‌کردند، هدف قرار دادند. نیروهای یمنی یک روز قبل نیز دو حمله مزدوران برای پیشروی به بخش میدی از دو سمت شمال و غرب را خنثی کردند.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منظور پشتیبانی از مزدوران، دو بخش حرض و میدی را 7 بار بمباران کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها