تحولات میدانی جدید در سوریه؛

عملیات آزادسازی در قابون/ درگیری داعش و تحریرالشام در اردوگاه یرموک/ تلفات النصره در درعا

ارتش سوریه به طور همزمان در چندین محور در نقاط مختلف این کشور، دست به پیشروی زد و تلفاتی سنگین به تروریست‌ها وارد کرد.
کد خبر: ۲۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 29April 2017
عملیات آزادسازی در قابون/درگیری داعش و تحریرالشام در اردوگاه یرموک/تلفات النصره در درعابه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه طی پیشروی در منطقه قابون در غوطه شرقی دمشق، علاوه بر آزادسازی بخش‌هایی از این منطقه راهبردی، تعدادی از نیروهای جبهه النصره را به هلاکت رساند و زخمی کرد؛ ضمن اینکه دو تن از تروریست‌ها را نیز به اسارت درآورد.
 
همزمان با این پیشروی‌ها، گروهک تروریستی «جیش‌الاسلام» از آغاز نبرد علیه ارتش سوریه در منطقه «حوش‌الضواهره» در غوطه شرقی خبر داد.
 
در همین حال، نیروهای داعش و هیأت تحریرالشام (وابسته به النصره) در اردوگاه فلسطینی‌نشین «یرموک» در جنوب دمشق با یکدیگر درگیر شدند. طی این درگیری‌، 5 تن از نیروهای داعش کشته شدند. داعش نیز در انتقام این کشته‌ها، سه عامل انتحاری از عناصر خود را در میان نیروهای تحریرالشام منفجر کرد، که منجر به هلاکت و زخمی شدن تعدادی از تروریست‌های تحریرالشام شد. این درگیری‌، که بر سر تحت کنترل درآوردن خیابان سی‌ام در اردوگاه یرموک به وجود آمد، ساعاتی به درازا کشید.
 
در جبهه جنوبی نیز نیروهای ارتش سوریه اقدام به گلوله‌باران و انهدام مواضع و تجهیزات وابسته به جبهه النصره در چند محور در اطراف درعا (نظیر ‌نازحین، عباسیه، دوار المصری، درعاالبلد، کرک و...) کردند، که علاوه بر انهدام این تجهیزات، تعدادی از نیروهای النصره را به هلاکت رساندند.
 
ارتش سوریه همچنین طی عملیات در روستای کیسین در شمال استان حمص یک خودروی وانت مجهز به موشک‌انداز را منهدم کرد، که به هلاکت تمام افراد درون خودرو منجر شد. همزمان با این عملیات، نیروهای گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه در حومه شرقی حمص با نیروهای داعش درگیر شدند.
 
در جبهه حلب نیز نیروهای کُرد در پاسخ به حمله ارتش ترکیه به پایگاه‌های آنان در روستای «‌قره‌بابا» در شمال استان حلب، به یک دستگاه زرهپوش ارتش ترکیه در روستای فرفک در شمال این استان حمله کردند، که به انهدام زرهپوش و هلاکت و زخمی‌شدن تعدادی از نظامیان ارتش ترکیه انجامید.

انتهای پیام/ 421 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار